یک اثر هنری مربوط به نئاندرتال ها در یکی از غارهای آلمان کشف شد

به گزارش آفتاب صبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یک اثر هنری مربوط به نئاندرتال ها در یکی از غارهای آلمان کشف شد.

یک اثر هنری مربوط به نئاندرتال ها در یکی از غارهای آلمان کشف شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

باستان شناسان پیروز شدند اثری هنری را که به وسیله نئاندرتال ها خلق شده است در غاری واقع در آلمان کشف نمایند که در قرون وسطی به اسم غاری شناخته می شد که در آن بقایای اسبهای تک شاخ واقع شده است.

این اثر هنری با حکاکی کردن خطوط مورب و با استفاده از استخوان نوعی گوزن غول پیکر منقرض شده ساخته شده است.

محققان معتقدند قدمت این اثر به 51 هزار سال پیش یعنی زمانیکه انسانهای خردمند هنوز وارد این منطقه نشده بودند، باز می گردد بنابراین میتوان نتیجه گرفت نئاندرتال ها بی آنکه از گونه دیگری الهام گرفته باشند، این اثر را خلق نموده اند.

کشف این اثر هنری نشان می دهد ظرفیتهای شناختی و ادراکی نئاندرتال ها بیشتر از آن چیزی بوده است که پیشتر تصور میشد.

لدر، باستان شناس و محقق ارشد این اکتشاف بیان می نماید: نئاندرتال ها بسیار باهوش بودند. آنها قادر بودند ارتباط برقرار نمایند و خودشان را با نمادها ابراز نمایند. آنها احتمالا از نظر درک به ما انسانها شباهت بسیاری داشته اند.

با این حال هنور بعضی از باستان شناسان درباره این موضوع که نئاندرتال ها هنر نمادین را به تنهایی خلق نموده باشند، تردید دارند.

غاری که این اثر در آن کشف شده است با نام Einhornhöhle یا غار تک شاخ ها شناخته می گردد. به گفته لدر در قرون وسطی جویندگان گنج مدعی شدند در این غار استخوان های تک شاخ ها را کشف نموده اند. لدر می گوید: مطمئنا این استخوان ها به خرس ها تعلق داشته اند اما این جویندگان استخوان ها را به اسم دارو به داروسازان می فروختند تا سودی عایدشان گردد.

در سال 1985 باستان شناسان توانستند در این غار ابزارهای سنگی را که به وسیله نئاندرتال ها ساخته شده بودند، کشف نمایند. لدر و تیم او برای انجام کاوش بیشتر در سال 2014 به این غار بازگشتند اما این اثر هنری در سال 2019 کشف شد. در وهله اول باستان شناسان فقط متوجه یک خط مورب بر روی این استخوان شدند اما با آنالیز بیشتر این اثر باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که اثر خاصی را کشف نموده اند.

این اثر به راحتی در دست انسان جای می گیرد و مقدار آن حدود 5.6 در 4 سانتیمتر است. علت خلق این اثر هنوز تعیین نیست، اما محققان اعلام نموده اند این اثر کاربردی نبوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1528

به "یک اثر هنری مربوط به نئاندرتال ها در یکی از غارهای آلمان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اثر هنری مربوط به نئاندرتال ها در یکی از غارهای آلمان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید