تور ارمنستان: چرا به ارمنستان برویم؟

به گزارش آفتاب صبا، دلایل سفر به ارمنستان

وقتی در حال فکر کردن به سفر بعدیتان هستید ممکن است اصلا ارمنستان را در نظر نگیرید، گردشگران زیادی این کشور را نادیده می گیرند اما با رفتن به آنجا میراث فرهنگی پربارش شما غافلگیرتان می نماید. در ارمنستان به هر طرف بروید بناهای باستانی و غذاهای خوشمزه می بینید و می توانید غرق در فضای صمیمی و تفریحات بیشمارش شوید. می خواهیم از دلایل سفر به ارمنستان بگوییم خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارمنستان: چرا به ارمنستان برویم؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

فرصت گشت و گذار در اولین کشور مسیحی جهان

تا به حال می دانستید که ارمنستان اولین کشور مسیحی جهانست و بعد از اینکه دین مسیحی را پذیرفت همه عبادتگاه های دیگر را از بین برد و آغاز به ساختن کلیساهای زیبا کرد. اولین کلسیای جامع ارمنستان ،کلیسای اچمیادزین است که به اولین کلیسای جامع مسیحیت در کل جهان تبدیل شد. برای تماشا از این کلیسای باشکوه باید به شهر کوچک اچمیادزین، مرکز مذهبی ارمنستان بروید اما امروز همه شهرهای ارمنستان پر از کلیساهای مذهبی است، کلیساهایی که با بازدید از آن ها محو معماری قرون وسطایی جادویی آن ها می شوید و منظره ها رویایی اطراف هم شکوه آن را در نظرتان دوچندان می نماید. حتما سری هم به عبادتگاه اسرارآمیز کغارت بزنید، عبادتگاهی که قدمتش به 800 سال قبل برمی گردد و نیمی از آن در داخل کوه حفاری شده است.

از منظره کوه آرارات لذت ببرید

غیرممکن است به مرکز ارمنستان، ایروان بروید و کوه تماشای آرارات چشمانتان را نوازش ندهد. این کوه باشکوه در همه فصل های سال زیباست و از قدیم برای همه مردم ارمنستان نماد سرزمین مادری بوده است. با اینکه در هر جای ایروان که باشید می توانید این کوه زیبا را ببینید اما برای تماشای ترین منظره به بالای هزار پله و یا سکوی پارک ویکتوری بروید. نفس گیرترین منظره کوه را در کنار کلیسای خور ویراپ پیدا می کنید جایی که کوه با همه عظمتش آنقدر بهتان نزدیک است که احساس می کنید می توانید آن را لمس کنید.

سوار بر طولانی ترین روپ وی (Ropeway) جهان شوید

برای رفتن به عبادتگاه تاتو (Tatev) که یکی از باشکوه ترین معماری های قرون وسطایی ارمنستان را دارد سوار بر طولانی ترین روپ وی جهان (5752 متر) شوید. اگر از ارتفاع می ترسید می توانید راستا دره تماشایی رودخانه وروتان را به مدت 12 دقیقه پیاده روی کنید در خاتمه این راستا، عبادتگاهی منحصربفرد که در قرن های 9 تا 13 ساخته شده در مقابل چشمانتان ظاهر می گردد.

در دریاچه ای با انعکاس آسمان شنا کنید

دریاچه سوان (sevan) آنقدر در ارتفاع بلندی واقع شده است که وقتی در کنار آن نشسته اید با تماشای انعکاس آسمان در آب زلالش انگار در کنار ابرها و آسمان هستید. این دریاچه حیرت آور بزرگ ترین و شاید زیباترین دریاچه قفقاز است. آب شفاف و زلالش فقط در اواسط تابستان گرم است، در آن هنگام می توانید برای فرار از گرمای تابستان مدتی را در آن شنا کنید. این دریاچه که با کوه های زیبا احاطه شده به دریای ارمنستان معروف است و اگر یک بعدازظهر را در کنار آن بگذرانید تماشا تغییر رنگ آب از لاجوردی به فیروزه ای شما را متعجب می نماید.

در جنوب قفقاز طعم قدیمی ترین غذاهای جهان را بچشید

غذاهای ارمنستان یکی از قدیمی ترین غذاهای اروپا و جنوب قفقاز است. وجود ادویه ها و گل های وحشی در غذاها آن ها را خوشمزه و متنوع نموده است، مخصوصا در ایروان رستوران های سنتی زیادی هست که همه آن ها غذاهای سنتی سرو می نمایند. در صورت رزرو هتل در ایروان به راحتی می توانید سراغ این جاذبه ها را بگیرید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور ارمنستان: چرا به ارمنستان برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: چرا به ارمنستان برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید