نسخه تولیدی از ابرخودروی تواتارا رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون

به گزارش آفتاب صبا، کمپانی آمریکایی شلبی سوپرکارز (Shelby Supercars Inc.) که به SSC North America تغییر نام داده، در نمایشگاه خودروی فیلادلفیا از اولین مدل تحویلی تواتارا (Tuatara) به مشتریان پرده برداری کرد. این ابرخودروی بسیار هیجان انگیز برای نخستین بار در قالب یک مدل کانسپت در نمایشگاه اتومبیل دوبی 2011 معرفی گردید؛ هفت سال بعد و در همایش خودرویی پبل پیچ 2018 هم شرکت SSC North America مدل آماده فراوری از آن را در معرض دید عموم قرار داد تا زمینه را برای دریافت سفارش مشتریان علاقه مند فراهم کند.

نسخه تولیدی از ابرخودروی تواتارا رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون

بدنه تواتارا حاصل خلاقیت جیسون کاستریوتا (Jason Castriota) است، همان طراح برجسته ای که خلق مدل های معروفی چون فراری 599، مازراتی گرن توریسمو و کانسپت پینین فارینا رولزرویس هایپریون را در کارنامه دارد. در طراحی این ابرخودروی آمریکایی توجه ویژه ای به بحث ایرودینامیک شده و گفته می گردد ضریب درگ آن با رقم تحسین برانگیز 0.279 برابر است. در ساخت تواتارا از فیبرکربن به اندازه گسترده استفاده شده، طوری که بخش اعظمی از بدنه، کابین و شاسی مونوکوک جنسی از این ماده سبک وزن اما مقاوم دارند. بد نیست اشاره کنیم تواتارا با 1247 کیلوگرم وزن یکی از سبک ترین های کلاس خود به شمار می رود.

در داخل کابین تواتارا المان هایی مثل فرمان مربعی شکل، صفحه نمایش دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر افقی نصب شده در محل تلاقی کنسول میانی با داشبورد بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می نمایند؛ این نمایشگر لمسی بوده و برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، سیستم اینفوتینمنت و امکاناتی از قبلی کنترل فشار باد تایرها کاربرد دارد. ارتفاع نسبتا زیاد کنسول میانی و ایفای نقش یک حائل بین دو جایگاه، دیگر نکته ای است که می توان به آن اشاره نمود. با آنکه به نظر می رسد ارتفاع کابین تواتارا بسیار کم باشد، اما SSC North America می گوید سرنشینانی با قد 195 سانتی متر حتی در صورت استفاده از هلمت (کلاه محافظ) مسابقه ای با مشکل کمبود فضا روبرو نخواهند بود.

صحبت از ارتفاع شد، تواتارا دارای چند حالت رانندگی است که با انتخاب هر کدام از آنها تغییراتی در ارتفاع و رفتارهای خودرو رخ می دهد. برای مثال با انتخاب دو حالت اسپرت و پیست، ارتفاع خودرو و عملکرد سیستم تعلیق به طور پیوسته توسط سیستم های کامپیوتری ارزیابی و تنظیم می گردد. به منظور پیشگیری از برخورد دماغه خودرو با سرعت گیرها یا تسهیل ورود به پارکینگ هم حالتی به نام Front Lift Mode تعریف شده که با فعال کردن آن ارتفاع جلو تا 40 میلی متر افزایش می یابد.

جدیدترین ابراتومبیل آمریکایی ها نیروی خود را از یک موتور 5.9 لیتری V8 توئین توربو دریافت می نماید. این موتور 194 کیلوگرمی به میل لنگ تخت مجهز بوده و از دور 8800 وارد محدوده قرمز می گردد. چنانچه باک تواتارا با سوخت E85 (مخلوط 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین یا سایر هیدروکربن ها) پر گردد، قدرت موتور آن به رقم خارق العاده 1750 اسب بخار خواهد رسید. اگر هم به جای E85 از بنزین با اکتان 91 استفاده گردد، این موتور توانایی فراوری 1350 اسب بخار را خواهد داشت.

وظیفه انتقال قدرت در تواتارا را یک گیربکس هفت سرعته که با همکاری شرکت ایتالیایی AutoMac توسعه یافته، بر عهده دارد. این گیربکس بسیار سریع است و در حالت رانندگی در پیست (Track Mode) در زیر 100 میلی ثانیه دنده ها را تعویض می نماید. کمپانی SSC North America معتقد است تواتارا با تکیه بر ایرودینامیک پیشرفته و قوای محرکه فوق العاده خود، توانایی عبور از مرز سرعت 300 مایل (483 کیلومتر) در ساعت را دارد. در صورت صحت این ادعا باید گفت رکورد نهایت سرعت 490.484 کیلومتر در ساعت که سال گذشته توسط بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس ثبت شده، به خطر خواهد افتاد.

شایان ذکر است بر اساس برنامه ریزی ها تنها 100 دستگاه از تواتارا فراوری خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز به طور دقیق معین نیست، ولی بعضی رقم پایه 1.3 میلیون دلار را برای آن متصور شده اند.

منبع: carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 567

به "نسخه تولیدی از ابرخودروی تواتارا رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تولیدی از ابرخودروی تواتارا رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای بوگاتی شیرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید