ضرورت جلب مشارکت مرتع داران در توسعه و بهره برداری از مراتع قوچان

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان گفت: اولویت ما جلب مشارکت مرتع داران در حفظ، توسعه و بهره برداری از مراتع شهرستان قوچان است.

ضرورت جلب مشارکت مرتع داران در توسعه و بهره برداری از مراتع قوچان

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی امیر زمانی مقدم اضافه کرد: در اجرای ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای نیل به این هدف(جلب مشارکت مرتع داران، حفظ ، توسعه و بهره برداری) و با توجه به بهره مندی دامداران، بهره برداران و مرتع داران از استعدادهای بالقوه و بالفعل مراتع در شهرستان قوچان اقدام به واگذاری طرح های مرتعداری به آنان کرده ایم.

وی گفت: از 202 هزار هکتار مساحت مراتع شهرستان تا به امروز بیش از 28 هزار هکتار در قالب 20 طرح مرتعداری به دامداران قوچان احاله مدیریت شده است.

زمانی مقدم اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 11 طرح مرتع داری به مساحت بیش از 11 هزار هکتار پس از طی مراحل اداری آماده احاله مدیریت به مرتع داران شهرستان بوده و 35 طرح مرتع داری دیگر نیز در قالب 44 هزار هکتار با مشارکت آنان در دست تهیه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان ابراز امیدواری کرد با احاله مدیریت طرح های مرتع داری به مرتع داران شاهد مشارکت فعال آنان در مدیریت حفظ، توسعه و بهره برداری معقول از مراتع خواهیم بود.

وی گفت: برای استفاده بهینه از مراتع با این حجم از دام سبک لزوما جلب مشارکت مرتع داران جهت رعایت تعادل دام و مرتع امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون بیش از 400 هزار راس دام سبک از مراتع شهرستان قوچان تعلیف می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1688

به "ضرورت جلب مشارکت مرتع داران در توسعه و بهره برداری از مراتع قوچان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت جلب مشارکت مرتع داران در توسعه و بهره برداری از مراتع قوچان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید