رطوبت زدایی و بازسازی جرزهای ضلع شرقی میدان امام اصفهان

به گزارش آفتاب صبا، مدیر پایگاه دنیای میدان امام (ره) اصفهان از شروع عملیات رطوبت زدایی و بازسازی جرزهای ضلع شرقی میدان امام (ره) (نقش دنیا) اصفهان اطلاع داد.

رطوبت زدایی و بازسازی جرزهای ضلع شرقی میدان امام اصفهان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریبا خطابخش امروز 6 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تبله شدن دیوار به دلیل نم ناشی از رطوبت و به دلیل نداشتن ناکش برای رطوبت زدایی، عملیات برداشتن جرز دیوار ضلع شرقی میدان امام (ره) شروع شد.

او اضافه نمود: با توجه به اهمیت میدان امام (ره)، در راستای رسیدگی و بازسازی قسمت های آسیب دیده، بازسازی اضطراری و عملیات آسیب زدایی جرزهای دیوار ضلع شرقی در دستور کار استادکاران گروه امانی اداره کل استان نهاده شد.

مدیر پایگاه دنیای میدان امام (ره) اصفهان تأکید کرد: با نصب داربست و برداشتن قسمت های آسیب دیده، نم ناشی از رطوبت در این بخش شناسایی و پس از برطرف مسائل به وجودآمده، قسمت های آسیب دیده بازسازی می گردد.

میدان تاریخی امام (ره)، از جمله وسیع ترین میدان های تاریخی دنیا است. این میدان در زمان حکومت شاه عباس اول در قرن یازدهم هجری قمری (1021 ه.ق) بعد از پایتخت شدن اصفهان بنا شد. میدان نقش دنیا در تاریخ 8 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 جزو نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث دنیای یونسکو، به ثبت دنیای رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 906

به "رطوبت زدایی و بازسازی جرزهای ضلع شرقی میدان امام اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رطوبت زدایی و بازسازی جرزهای ضلع شرقی میدان امام اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید