باستان شناسان در پمپئی به بقایای به جای مانده از لاکپشت و تخم هایش دست یافتند

به گزارش آفتاب صبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، باستان شناسان در پمپئی به بقایای به جای مانده از لاکپشت و تخم هایش دست یافتند.

باستان شناسان در پمپئی به بقایای به جای مانده از لاکپشت و تخم هایش دست یافتند

شهر تاریخی پمپئی که در سال 79 میلادی بر اثر فوران آتشفشان نابود شد، سال ها محل کاوش باستان شناسان بوده است. گروهی از باستان شناسان با ادامه کاوش در این محل بقایای یک لاکپشت و تخم هایش را کشف نموده اند.

بقایای به جای مانده از این حیوان زیر یک انبار واقع در این شهر پیدا شده و کارشناسان معتقدند این لاکپشت پیش از فوران آتشفشان جانش را از دست داده بود.

والریا آمورتی که به عنوان یک مردم شناس در این محوطه باستان شناسی فعالیت دارد، میگوید: این لاکپشت سعی نموده است حفره ای برای پنهان کردن تخم هایش حفر کند اما پیروز نشده و احتمالا همین هم علت مرگ او بوده است.

این اکتشاف غیرمعمول با کاوش در محوطه ای اجرا شده است که در سال 62 میلادی در جریان یک زلزله شدید ویران شده و سپس به یک حمام عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

محل کشف این لاکپشت در ابتدا یک خانه مجلل با موزائیک های نفیس و نقاشی های دیواری بوده که قدمت آنها به قرن یکم پیش از میلاد باز میگشت. باستان شناسان نمی توانند تشخیص دهند چرا این خانه بازسازی نشده است و در عوض به یک حمام تبدیل شده است.

گابریل زوکتریگل مدیرکل پمپئی اعلام کرد: وجود لاکپشت در شهر و رها کردن عمارت مجلل هر دو بیانگر شدت تغییراتی هستند که در پی زلزله سال 62 بوجود آمدند.

او اضافه کرد: ظاهرا همه خانه ها بازسازی نشدند و منطقه ها مختلف شهر، حتی منطقه ها مرکزی آن به ندرت توسعه پیدا میکردند و در نتیجه آنها به زیستگاه حیوانات وحشی تبدیل شدند. در عین حال، توسعه حمام ها گواهی بر اراده ای است که برای شروع دوباره در پمپئی شکل گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1894

به "باستان شناسان در پمپئی به بقایای به جای مانده از لاکپشت و تخم هایش دست یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در پمپئی به بقایای به جای مانده از لاکپشت و تخم هایش دست یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید