10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 ابقا شدند

به گزارش آفتاب صبا، 10 نفر از اعضای شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 ابقا شدند.

10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 ابقا شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، موضوع انتخاب اعضای شورای شهر جهت عضویت در کمیسیون ماده 100 در سال پایانی فعالیت مدیریت شهری امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و اعضای شورا نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: از ابتدای این دوره فعالیت شورا به ازای هر پروانه ساختمانی 1.2 پرونده در کمیسیون ماده 100 را شاهد بوده ایم و این موضوع بدین معنا است که بیش از یکبار به دلیل تخلفات برای هر پروانه پرونده صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار این عدد به 7 صدم کاهش یافته است، گفت: در پیش نویس اصلاح قانون ماده 100 مطرح شده که این قانون تخلف را به رسمیت شناخته، اما پیشگیری به رسمیت شناخته نشده و این موضوع دردسر ایجاد کرده است.

محمدجواد حق شناس عضو دیگر شورای شهر نیز در این باره گفت: حدود 40 تا 50 پرونده در کمیسیون ماده 100 باقی مانده و بلاتکلیف است.

وی گفت: برای کاهش این حجم پرونده بهتر است نسبت شعب نسبت به اعضا و مناطق شهرداری افزایش یابد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع گفت: با توجه به محدودیت زمانی سال آخر، بهتر است اعضای پیشین عضویت شان را در کمیسیون ماده 100 تمدید کنیم.

وی گفت: براساس قانون هر ساله باید کنندگان شورا در کمیسیون ماده 100 انتخاب شوند و این بار هیچ کاندیدای جدیدی نداریم، بر همین اساس ابقای 10 عضو فعلی مدنظر است.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر نیز درباره این مسأله گفت: در شعب کمیسیون ماده 100 سیستم اجرایی شهرداری فشار هایی را به شعب وارد می کنند و اکنون این سوال مطرح است که ما به عنوان عضو شورای شهر چه اقدامی باید انجام دهیم.

علی اعطا عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: سال قبل نمی خواستم در انتخابات شعب کمیسیون ماده 100 کاندید شوم چرا که با مشکلاتی روبرو شدیم، حتی بازرسی شهرداری در برخی سطوح زیرمجموعه کارشناسان ماده 100 را می برد و سین جیم می کند و به طور مثال می گوید فلانی نظرش چه بوده. البته من این مسئله را به رئیس بازرسی مطرح کردم.

خاتمه اعضای شورای شهر تهران 10 عضو شورا که در شعب کمیسیون ماده 100 حضور داشتند در سمت خود ابقا کردند.

آرش میلانی، محمد علیخانی، مجید فراهانی، افشین حبیب زاده، زهرا نژادبهرام، صدراعظم نوری، الهام فخاری، محمد سالاری، حسن خلیل آبادی و علی اعطا از جمله کسانی هستند که در سمت خود به عنوان اعضای کمیسیون ماده 100 ابقا شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1162

به "10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 ابقا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 ابقا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید