گردشگری سخت در کشور متولی ندارد

به گزارش آفتاب صبا، مدیر پایگاه های امداد و نجات با اشاره به اینکه نجات گردشگران در حوادث کویر، غار و ارتفاع متولی ندارد، گفت: هلال احمر از نظر مولفه های انسانی ورود می نماید ولی از نظر قانونی وظیفه ای بر عهده ندارد و معلوم نیست مسئول اصلی گردشگری سخت با چه نهادی است.

گردشگری سخت در کشور متولی ندارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در نشست هم اندیشی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که نمایندگان نهادهای متعدد حضور داشتند با ارائه پیشنهاد و نظرات خود به چالش ها و فرصت های خدمات سفر در نوروز پرداختند.

در این رابطه حامد سجادی - مدیر امور پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز بیان کرد: در بخش امداد و نجات بعد از پذیرش برجام بحث گردشگری بسیار مطرح شده است ولی از آن طرف با حوادث جدیدی نیز روبرو هستیم، مثلاً در این حوزه ها مقوله ای داریم به نام محیط های سخت و سخت مانند کویر، غارنوردی و ارتفاع که متاسفانه در سطح کشور متولی مشخصی برای آنها نداریم.

سجادی ادامه داد: شاید هلال احمر از نظر مولفه های انسانی برای حفظ جان افراد ورود کند ولی از نظر قانونی وظیفه ای بر عهده ندارد و معلوم نیست مسئولیت اصلی این مکانها و گردشگری سخت با چه نهادی است.

مدیر امور پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقدامات جوانان هلال احمر در نوروز نیز بیان داشت: در سازمان جوانان نیز بروشورهای پیشگیری از خطرات سفر و نقشه راه در اختیار مسافران به همراه دیگر خدمات سفر ارائه می گردد.

تشکیل کمیته رسانه ای برای نوروز

در این رابطه پوریا سوری - مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پیشنهادی برای نوروز 96 جهت تشکیل کمیته رسانه ای گفت: این کمیته رسانه ای فرهنگ سازی و دغدغه های گردشگری را پوشش دهد و برای حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست تاثیر گزار باشد و در اخبار خود این توصیه ها به همراه هدایت نقاط مختلف گردشگری را معرفی کند.

وی با اشاره به استفاده از پتانسیل های شبکه های مخابراتی برای دریافت خدمات و ارائه هدایت سفر به مسافران ادامه داد: همچنین شعارهای سفر و خدمات در تبلیغات محترمانه تر گردد مثلا در اتوبوس ها شعار ها اصلاح گردد.

همچنین در این نشست معاون گردشگری میراث فرهنگی نیز با اشاره به اینکه نوروز سال جاری با هیچ مناسبت مذهبی همراه نشده است و به مردم و گروه های مختلف می توانند به صورت یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت سفر نمایند، از کوشش برای ارائه خدمات متفاوت در نوروز 96 اطلاع داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 488

به "گردشگری سخت در کشور متولی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سخت در کشور متولی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید