پیش خرید واکسن کرونا به دستور رییس جمهور ، 8 شرکت روی ساخت واکسن کووید 19 کار می کنند

به گزارش آفتاب صبا، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا توضیح داد.

پیش خرید واکسن کرونا به دستور رییس جمهور ، 8 شرکت روی ساخت واکسن کووید 19 کار می کنند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، کیانوش دنیاپور درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار کرد: برای تسهیل دسترسی به واکسن احتمالی کووید 19 که ممکن است در ماه های آینده در دنیا تولید شود سه استراتژی موازی را وزارت بهداشت دنبال می کند و راهبرد نخست این بود که به دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت موضوع پیش خرید وزیر بهداشت از اولین تولید کننده واکسن دنیا در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ایران در اتحادیه بین المللی کواکس با موضوع سازمان بهداشت دنیای جهت دسترسی دور از تبعیض و عادلانه به واکسن کووید 19 عضویت پیدا کرده و توافقنامه ابتدایی امضا شده است و 170 کشور دنیا در این اتحادیه عضویت دارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن کرونای ایرانی در کشور دنبال می شود و با تلاش گروه ها و شرکت های دانش بنیان تولید واکسن دنبال می شود و هشت موسسه واکسن سازی واکسن را به صورت آزمایشگاهی تولید کردند و مطالعات حیوانی را موفقیت پیموده اند و در لیست سازمان بهداشت دنیای را گرفتند.

دنیاپور افزود:8 موسسه دانش بنیان دیگر هم در آستانه ورود به فهرست سازمان دنیای بهداشت و در لیست انتظار هستند، دو شرکت ایرانی پروژه بالینی را طراحی کرده اند و به زودی وارد فاز مطالعات بالینی انسانی خواهند شد و ما هم زمان تمهیدات لازم را برای خرید دنبال می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1121

به "پیش خرید واکسن کرونا به دستور رییس جمهور ، 8 شرکت روی ساخت واکسن کووید 19 کار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش خرید واکسن کرونا به دستور رییس جمهور ، 8 شرکت روی ساخت واکسن کووید 19 کار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید