پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می گردد

به گزارش آفتاب صبا، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با دستور قضایی صادره توسط دادستان محترم قشم، امکان برخورد و حتی پلمب واحد متخلف بلافاصله پس از بازرسی از محل امکانپذیر است.

پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می گردد

مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر اضافه نمود: هرگونه کوتاهی در امر بهداشت و سلامت واحدهای صنفی و گردشگری باعث به خطر افتادن جان مردم می گردد و در این امر، توسط بازرسان برخورد قاطعانه انجام می گردد.

وی با اشاره به آمار پایین متخلفان روزهای اخیر، ادامه داد: کوشش های بازرسان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی سفر قشم در راستای احترام و ادب انجام گردد و نگاه کلی به محل های مراجعه شده بر مبنای یک درصد تخلف انجام شده نباشد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: در این کمیته نگاه افراد بازرسی گردشگری باشد و تمامی موارد کنترل گردد و در صورت تمدید نکردن مجوز نیز اخطاریه صادر گردد تا در اسرع وقت واحد مربوطه برای پیگیری موضوع به سازمان مراجعه داشته باشد.

وی تاکید نمود: در بازرسی های پیش رو، کارشناسان هر رسته و رشته شغلی پیش رو در بازرسی از واحد باشند تا با اشرافی که به موضوع دارند، مسائل واحد مربوطه را شناسایی نمایند.

278 واحد صنفی و اقامتی در قشم بازدید شد

قائم مقام کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملگرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از 29 اسفند 1399 تا یکی فروردین 1400، از 278 واحد صنفی و گردشگری در جزیره قشم بازرسی شد و دو واحد متخلف شامل یک رستوران و یک کافی شاپ پلمب شدند.

هرمز امیری اضافه نمود: در مدت سه روز، از226 واحد صنفی، 42 واحد پذیرایی، 6 مرکز تفریحی و چهار مرکز اقامتی موقت بازرسی شد که از این تعداد 102 کیلوگرم اقلام معدومی کشف و 25 اخطاریه نیز صادر شد.

وی از آمادگی گروه های 6 گانه این کمیته برای بازرسی از واحدهای گردشگری و اصناف جزیره قشم اطلاع داد و توضیح داد: یک گروه ثابت در مجتمع های تجاری با هدف ارایه خدمت و رسیدگی به شکایات و تعداد پنج گروه بازرسی سیار در جزیره قشم وظیفه بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات را بر عهده دارند.

قائم مقام کمیته نظارت ستاد اجرایی سفر قشم ادامه داد: همه گروه ها با دستور قضایی صادر شده اجازه بازرسی واحدهای سراسر جزیره قشم را دارند و با اختیاری که دادستان قشم تفویض نموده است، امکان پلمب واحد متخلف پس از بازرسی وجود دارد.

وی اظهار کرد: هر گروه بازرسی وظیفه بازدید از واحدهای گردشگری و اصناف مناطق ششگانه شامل دو منطقه در قشم (چهار راه پردیس تا مصلی و چهار راه پردیس تا باشگاه کارکنان)، منطقه هلر تا میدان درگهان، منطقه میدان درگهان تا اسکله، منطقه ساحل جنوبی تا لافت و پهل و منطقه رمکان- فرودگاه- جنگل حرا- زبل- چاهکوه و غار نمکدان را بر عهده دارند.

امیری در انتها تاکید نمود: گروه های بازرسی اعزامی به مناطق ذکر شده با اولویت بهداشتی و سلامت به ویژه دستورالعمل های ستاد کرونا اقدام به بازرسی می نمایند.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1359

به "پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید