وزیر اول اسکاتلند: اکثریت مردم خواهان استقلال از بریتانیا هستند

به گزارش آفتاب صبا، وزیر اول اسکاتلند گفت اکثریت مردم این سرزمین خواهان استقلال از بریتانیا هستند و او هی چگاه درخصوص اجرای آن تا این حد اطمینان نداشته است.

وزیر اول اسکاتلند: اکثریت مردم خواهان استقلال از بریتانیا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکولا استورجئون وزیر اول اسکاتلند، روز شنبه در جلسه مجلس این منطقه، بار دیگر بر لزوم استقلال آن از بریتانیا تأکید کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی، استورجئون گفت: استقلال به روشنی در مقابل دیدگانمان قرار گرفته است و با وحدت هدف، تواضع و سخت کوشی [که شاهد هستیم]، هیچگاه تا این اندازه مطمئن نبودم که می توانیم به آن دست یابیم.

رهبر حزب ملی اسکاتلند در ادامه گفت، در حال حاضر دیدگاهی ثابت و حداکثری در این زمینه وجود دارد و اکنون ملتی در آستانه تاریخ ساز شدن قرار دارند.

استورجئون تأکید کرد: مردم اسکاتلند حق دارند آینده خود را انتخاب نمایند. بیایید بر کوشش خود تمرکز نموده و اطمینان یابیم کشوری بهتر و درخور این مردم و نسل های بعدی خواهیم ساخت.

او پیش از سخنرانی در مجلس اسکاتلند به بی بی سی گفت، مجلس بعدی اسکاتلند برگزاری همه پرسی استقلال را با قوت بیشتری پیگیری خواهد نمود.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و ناهماهنگی و تفاوت در روش های بخش های مختلف بریتانیا شامل ایرلند شمالی، ولز، انگلیس و اسکاتلند در مبارزه با ویروس کرونا، موجب افزایش تمایل نواحی مختلف برای دستیابی به استقلال شده است.

چندی پیش نتایج نظرسنجی مشترک دو مؤسسه ایپسوس و MORI نشان داد 58 درصد از مردم اسکاتلند خواهان جدایی از بریتانیا هستند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می گردد.

این در حالی است که در همه پرسی قبلی استقلال اسکاتلند که در سال 2014 (دو سال قبل از همه پرسی برگزیت) برگزار گردید، مردم این سرزمین با نسبت 55 درصد به 45 درصد، با این جدایی مخالفت نموده بودند.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اخیراً اعطای هرگونه اختیارات یا قدرت بیشتر به اسکاتلند و همچنین احتمال برگزاری همه پرسی استقلال در این کشور را رد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1145

به "وزیر اول اسکاتلند: اکثریت مردم خواهان استقلال از بریتانیا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اول اسکاتلند: اکثریت مردم خواهان استقلال از بریتانیا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید