وزیر انرژی سعودی: صادرات نفت به کانادا ادامه دارد

به گزارش آفتاب صبا، وزیر انرژی عربستان سعودی بدنبال توقف تجارت جدید ریاض با اتاوا، به مشتریان کانادایی اطمینان داد تامین نفت از اختلافات میان دو کشور متاثر نخواهد شد.

وزیر انرژی سعودی: صادرات نفت به کانادا ادامه دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خالد الفالح در بیانیه ای اظهار کرد عربستان همیشه این سیاست قاطع را دنبال نموده که تامین نفت از ملاحظات سیاسی تاثیری نپذیرد. وی در ادامه اضافه نمود: بحران دیپلماتیک اخیر میان عربستان سعودی و کانادا به هیچ وجه روی روابط شرکت آرامکو با مشتریانش در کانادا تاثیری نخواهد داشت.

عربستان سعودی از درخواست هفته گذشته کانادا برای آزادی فوری فعالان حقوق مدنی از زندانهای عربستان به خشم آمد و با اخراج سفیر کانادا، جلوگیری از واردات غله کانادایی و سرانجام برنامه های آموزشی و پزشکی تحت حمایت دولت در کانادا واکنش نشان داد.

ارزش روابط تجاری دوجانبه میان کانادا و عربستان سعودی حدود 4 میلیارد دلار در سال است. صادرات کانادا به عربستان حدود 1.12 میلیارد دلار یا معادل 0.2 درصد کل ارزش صادرات کانادا در سال 2017 بود.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان هر گونه تلاشهای میانجیگری میان دو کشور را رد کرد و از اتاوا خواست هر چه زودتر اشتباه بزرگ خود را اصلاح کند و بیان کرد ریاض سرگرم آنالیز اجرای اقدامات بیشتری علیه کانادا بابت مداخله در امور داخلی این کشور است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 597

به "وزیر انرژی سعودی: صادرات نفت به کانادا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی سعودی: صادرات نفت به کانادا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید