واکنش پمپئو به ادعا درباره حرکت ناامن شناور های ایران

به گزارش آفتاب صبا، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که درباره گزارش سنتکام راجع به حرکت ناامن شناور های نظامی ایرانی به کشتی های آمریکایی در خلیج فارس با وزارت دفاع آمریکا صحبت نموده است.

واکنش پمپئو به ادعا درباره حرکت ناامن شناور های ایران

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شکبه ان. بی. سی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پی ادعای سنتکام درباره حرکت ناامن شناور های نظامی ایران در نزدیکی کشتی های نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به این سوال شبکه فاکس نیوز که آیا درباره این موضوع با وزارت دفاع آمریکا صحبت نموده است، گفت: ما به عنوان یک تیم در این باره صحبت کردیم. در حال ارزیابی این هستیم که چگونه به بهترین شکل پاسخ داده و نارضایتی خود را درباره اتفاق که رخ داد منتقل کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو در پی این مطرح می گردد که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین بامداد پنج شنبه به وقت تهران در بیانیه ای مدعی شد که یازده شناور نظامی ایرانی در محدوده شمال خلیج فارس به شش کشتی جنگی از ناوگان نیروی دریایی آمریکا نزدیک شده و برای آن ها مزاحمت ایجاد نموده اند.

همچنین آمریکایی ها گشت زنی های شناور های ایرانی به منظور حفظ امنیت کشور و منطقه را خطرناک و تحریک آمیز توصیف نموده اند.

علاوه بر این، واشنگتن مدعی شده است که این کشتی های جنگی آمریکایی در حال اجرا عملیات مشترک با بالگرد های آپاچی در آب های بین المللی در خلیج فارس بوده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 744

به "واکنش پمپئو به ادعا درباره حرکت ناامن شناور های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پمپئو به ادعا درباره حرکت ناامن شناور های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید