واکنش انصارالله به پیشنهاد پوتین برای فروش اس- 400 به عربستان

به گزارش آفتاب صبا، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نسبت به اظهارات رئیس جمهوری روسیه و پیشنهاد وی به عربستان برای خرید سامانه های دفاعی اس- 400 واکنش نشان داد.

واکنش انصارالله به پیشنهاد پوتین برای فروش اس- 400 به عربستان

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی نسبت به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و پیشنهادش به عربستان برای خرید سامانه موشکی اس- 400 در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت: از رئیس جمهور روسیه به دلیل تشریح بحران انسانی یمن که تجاوز و محاصره آمریکایی-بریتانیایی و سعودی عامل آن هستند، قدردانی می کنیم، همچنین از دعوت وی از همگان برای یاری به یمن و آمادگی خودش برای ارائه یاری تشکر می کنیم اما مادامی که او به عربستان در عرضه سلاح یاری خواهد نمود پس ظلم بالسویه، نوعی عدالت است و بنابراین یاری به یمن هم نباید تنها به غذا محدود گردد.

وی اضافه کرد: این حق پوتین است که برای سلاح روسی تبلیغ کند و به خرید سامانه های اس ـ300 و اس ـ400 فرابخواند همانگونه که ترکیه و دیگران این کار را می نمایند اما این حق ما نیز هست که بهترین سلاح را داشته باشیم. با این حال بهترین سلاح بی هزینه صلح است که اگر ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی مانع آن نمی شد، از خون ریزی و کشتار جلوگیری می شد.

الحوثی در واکنش به صحبت های اردوغان نیز گفت: اظهارات اردوغان با درک عمیق واقعیت مطرح شد و بیانگر موضع مثبت او بود.

این مقام یمنی ادامه داد، اظهارات اردوغان درباره یمن به دور از تئوری های کارشناسان ائتلاف متجاوز برای اهداف غیرواقعی مطرح شد که جز ویرانی و کشتار چیز دیگری به همراه ندارند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییت جداگانه ای در واکنش به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز توضیح داد: اظهارات رئیس جمهوری ایران، ترکیه و روسیه بیانگر اجماع درباره موضوع بی فایده بودن جنگ است. صحبت های آنها معانی خاص خود را دارد و سخنانی پوچ نبوده بلکه مواضع محاسبه شده است.

پوتین در نشست مشترک خود با روحانی و اردوغان در آنکارا بحران یمن را فاجعه انسانی توصیف کرد و به حل آن به وسیله گفت وگو فراخواند.

رئیس جمهور روسیه همچنین از تمایل کشورش برای فروش سامانه های دفاع هوایی پیشرفته اس - 400 به عربستان سعودی در پی مورد حمله قرار دریافت تاسیسات مهم نفتی این کشور و قطع نیمی از فراوری نفت خام آن صحبت کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 176

به "واکنش انصارالله به پیشنهاد پوتین برای فروش اس- 400 به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش انصارالله به پیشنهاد پوتین برای فروش اس- 400 به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید