واریز مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت

به گزارش آفتاب صبا، بعضی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش بینی شده را دریافت کردند. پیگیری ها نشان می دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مسائل فنی سامانه اتفاق افتاده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن ها پرداخت گردد.

واریز مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بازنشستگان جزو گروه های کم برخوردار جامعه هستند که حمایت از آن ها با همسان سازی و متناسب سازی حقوق در دولت تدبیر و امید عملی شد. مطالبه هشت ساله ای که در طول این سال ها بر زمین مانده بود با معین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در فروردین 99 مطرح شد و با دستور رییس جمهوری در دستور کار نهاده شد.

براساس قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، اولین مرحله متناسب سازی در مردادماه سال 99 اجرایی شد و حقوق ماهانه مستمری بگیران این سازمان بین 500 تا 800 هزار تومان افزایش یافت، به این صورت که بازنشستگان با 30 سال خدمت 2 میلیون و 800 هزار تومان و با 35 سال خدمت، سه میلیون تومان دریافت می نمایند.

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آخرین روز های اسفندماه با واریز مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب سه میلیون و 600 هزار نفراز بازنشستگان اجرا شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه سال گذشته پس از اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال 1400 هم باز رقم هایی در جهت همسان سازی حقوق های این افراد اضافه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1391

به "واریز مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید