هندی های مقیم ایران به وزیرخارجه هند نامه نوشتند

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، همزمان با سفر وزیرخارجه هند به ایران، جامعه هندوستانی های مقیم ایران متشکل از تجار، شاغلین، دانشجویان، طلاب و علما با انتشار نامه ای خواهان ملاقات با دیپلمات ارشد هند در جریان سفر به تهران شده اند.

هندی های مقیم ایران به وزیرخارجه هند نامه نوشتند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

در این نامه جامعه هندوستانی های مقیم ایران خطاب به سوبراهمانیام جیشنکار، وزیر امورخارجه هند، از او خواسته اند تا همزمان با دیدارهای رسمی در تهران، زمانی را نیز برای نشستی مشترک با شهروندان هندی مقیم ایران اختصاص دهد.

در نامه مذکور، جامعه هندوستانی های مقیم ایران اعلام نموده اند: پیرو خبر درج شده در سایت رسمی وزارت امور خارجه هندوستان مبنی بر سفر شما به کشور ایران، جامعه هندوستانی های ساکن در ایران مایل است تا نشستی را با حضور جنابعالی در شهر تهران برگزار نماید.

در این نامه، دلیل این درخواست، موج گسترده اعتراضات مردمی طی ده روز اخیر در هند عنوان شده که به گفته نویسندگان نامه منجر به آن شد که جمعیت قابل توجهی دستگیر و زندانی شوند و نیز مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار بگیرند.

امضا کنندگان نامه در ادامه گفته اند: جای بسی تأسف است که تعدادی از هموطنان عزیزمان در خلال این اتفاقات جان خویش را از دست داده اند.

در این نامه همچنین با اعلام نگرانی نسبت به تحولات فعلی در هند، تاکید شده آن چه به نگرانی بیشتر دامن زده است، خطری می باشد که از سوی دولت کنونی متوجه زندگی مسالمت آمیز و عادلانه اقشار مختلف جامعه هند اعم از هندو و مسلمان شده است.

جامعه هندوستانی های مقیم ایران در نامه خود همچنین اظهار داشته اند: شاید هر کدام از اقدامات دولت کنونی در خلال ماههای گذشته از لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر تا سلب تابعیت 1.9 میلیون نفر از ساکنان ایالت آسام تا تغییر تبعیض آمیز در قانون تابعیت را می شد به گونه ای توجیه نمود. اما وقتی تمامی این رخدادها را در کنار بعضی اظهارات مقامات ارشد دولت کنونی و اوضاع ناخوشایند مالی کشورمان در کنار هم می چینیم، طبیعتاً احساس نگرانی شدیدی نسبت به آینده کشور عزیزمان می کنیم.

در بخش پایانی نامه، امضاءکنندگان خظاب به وزیر خارجه هند اعلام نموده اند که با ا ین اوصاف و به منظور زدودن ابهاماتی و شبهاتی که در اذهان مجموعه جامعه هندوستانی های ساکن در ایران وجود دارد، قویاً تقاضامندیم فرصتی را برای جلسه آزاد و محبت آمیز با حضور شما در اختیار ما قرار دهید.

روز گذشته وبگاه وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه این کشور طی روزهای 22 و 23 دسامبر (اول و دوم دی ماه) به ایران سفر خواهد نمود.

گفته شده سفر وزیرخارجه هند به تهران با هدف شرکت در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و هند صورت خواهد گرفت.

قرار است نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و هند با حضور وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار گردد.

در بیانیه وزارت خارجه هند جزئیات بیشتری از اهداف و برنامه های وزیر خارجه هند در سفر به ایران اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 392

به "هندی های مقیم ایران به وزیرخارجه هند نامه نوشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندی های مقیم ایران به وزیرخارجه هند نامه نوشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید