هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق

به گزارش آفتاب صبا، نماینده ائتلاف دوله القانونِ، تحریک سازمان الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مقرهای آن را طرح جدید واشنگتن برای ابقای حضور نظامیان آمریکایی در عراق دانست.

هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الصیهود از رهبران ائتلاف دوله القانون، امروز (سه شنبه - 30 ژوئن) گفت که اقدامات تحریک آمیز علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مقرهای آن، طرح جدید آمریکا برای بهانه تراشی به منظور ابقای نیروهای نظامی خود در عراق است.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه شرح داد: عملیات بازداشت عناصر الحشد الشعبی به منظور دریافت نبض گروه های مقاومت در جریان این طرح خبیث که ایجاد بهانه برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق از طریق تحریک الحشد و هدف قرار دادن مقرهای آن است، صورت گرفت.

الصیهود افزود: ما به منظور تقویت ارکان دولت و مقابله با چالش هایی که فرایند سیاسی کشور از سوی آمریکا با آن روبرو است، باید به الحشد الشعبی و مقاومت به عنوان دو گزینه اصلی غیرقابل جایگزینی پایبند باشیم .

وی شرح داد: پایبندی ما به الحشد و گروه های مقاومت اسلامی، تحرکات آمریکا و ایادی آن را که به دنبال براندازی فرایند سیاسی کشور هستند، ناکام خواهد گذاشت.

بامداد جمعه پیش، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ 45 الحشد الشعبی متشکل از گردان های حزب الله (کتائب حزب الله) عراق یورش بردند و تعدادی از اعضای الحشدالشعبی را دستگیر کردند که به دلیل عدم وجود شواهد کافی، دیروز آزاد شدند. اما این امر با واکنش شدید گرو ه های سیاسی عراق همراه شد و آنها این اقدام را طرحی آمریکایی برای هدف قرار دادن مقاومت توصیف کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 912

به "هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید