هشدار به سهامداران؛ صف خریدها به صف فروش تبدیل نشوند

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران؛ در معاملات امروز بار دیگر شاهد شتاب کوچک ترهای بازار در راستا صعودی هستیم. در این خصوص شاخص کل هم وزن رشد 3 درصدی را تا این لحظه از معاملات ثبت نموده است. افزایش تقاضا برای کوچک ترهای بازار در شرایط کنونی بار دیگر می تواند ریسک هجوم به سمت حباب قیمتی را افزایش دهد.

هشدار به سهامداران؛ صف خریدها به صف فروش تبدیل نشوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای بورس؛ دادوستدهای امروز بازار درحالی دنبال یافت که تحلیلگران هشدار دوباره به هیجان در بازار امیدوارند صف خریدها به صف فروش تبدیل نشوند.

در حالی که مدت زمان زیادی از شوک قیمتی به سهام سپری نمی گردد باید معامله گران ریسک رخداد دوباره آن را در نظر بگیرند. بیان این مطلب به معنی ارزندگی یا عدم ارزندگی سهام نیست اما به نظر می رسد که معامله گران ریسک های هفته های اخیر خیلی زود فراموش نموده اند و این موضوع می تواند سهام را به سمت حباب قیمتی راهنمایی کند. در این خصوص ارزش پایین معاملات باید مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از کوچک ترهای بازار از گروه های مختلف با صف خرید همراه هستند و این صف های خرید پس از نوسان شدید یک ماه اخیر سهام می تواند به ناگهان کاملا رنگ عوض کند و به صف فروش تبدیل گردد. شاید بعضی این موضوع را نقد نمایند که بازار در حالی که می خواهد خود را دوباره پیدا کند عده ای به نقد صعود سهام پرداخته اند.

اما همان طور که در مطلب یک سال اخیر دنیای بورس بارها تاکید شده است همان طور که سهام ارزنده باید از سوی تحلیگران مورد آنالیز قرار گیرند سهام غیرارزنده نیز با هر نظر تحلیلی باید مورد نقد باشند. این موضوع می تواند به معامله گران و سرمایه گذاران بورسی به خصوص تازه واردان این موضوع را القا کند که معاملات سهام و به دنبال آن سود و زیان در بورس نه بر پایه شانس بلکه پشتوانه تحلیلی را دارا است.

در شرایط کنونی نیز شرکت های کوچک تر به صف نشسته اند بار دیگر تاکید می گردد می توان برای هر یک از نمادهای بازار سهام سناریو رویایی را تعریف کرد که دستاویزی برای داغ کردن سهم باشد اما موضوع بسیار مهم این که احتمال وقوع این سناریو چقدر است وگرنه می توان از یک بیابان خشک نیز طرح یک صنعت بسیار سودده را ارائه داد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 317

به "هشدار به سهامداران؛ صف خریدها به صف فروش تبدیل نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به سهامداران؛ صف خریدها به صف فروش تبدیل نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید