هشدار برای دومین تزریق واکسن کرونا ، خطر بسیار عظیم برای بیماران کلیوی

به گزارش آفتاب صبا، در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا از عدد 72 میلیون نفر گذشته واکسن کرونا در آمریکا به زودی به همه تزریق می گردد.

هشدار برای دومین تزریق واکسن کرونا ، خطر بسیار عظیم برای بیماران کلیوی

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است:

*رکورد ابتلا به کرونا در ژاپن شکسته شد. در شبانه روز اخیر 3 هزار و 30 مورد مثبت دیگر اعلام شد. در توکیو پایتخت این کشور نیز 621 تن دیگر مبتلا به این بیماری شناخته شدند که این یکی هم بدترین رکورد از ابتدای شروع پاندمی ویروس در این کشور به شمار می رود.

*کره جنوبی نیز مانند ژاپن شرایط مشابهی را تجربه میکند، بدان معنا که بالاترین نرخ ابتلا از زمان شروع پاندمی ثبت شد. در 24 ساعت اخیر تعداد هزار و 30 نفر دیگر در این کشور آلوده به کرونا تشخیص داده شدند که بالاترین رکورد ممکن است.

*نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در بریتانیا برای نخستین بار از ماه سپتامبر تا به امروز کاهش یافت. به مردم این کشور توصیه شدکه با وجود شروع واکسیسناسیون همگانی تمام زمستان پیش رو را ماسک بزنند و تمامی شیوه نامه های دیگر را به دقت رعایت نمایند.

*سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید می نماید که واکسن فایزر کاملا ایمن و موثر است اما شواهد و مطالعات حاکی از آن است دومین تزریق این واکسن می تواند با علائم و واکنش های شدیدی همراه باشد. پیش از این در دور نخست تزریق این واکسن در بریتانیا دو فرد که عضو کادردرمان این کشور هستند به شدت دچار شوک پس از تزریق واکسن شدند.

*بیماران کلیوی حتی بیشتر از سالمندان بالای 80 در صورت ابتلا به کرونا در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آن بیماری هستند. یک مطالعه در رابطه با 20 هزار بیمار کلیوی که به کرونا هم مبتلا شده بودند نشان داد که 662 تن از آنها فوت کردند.

*واکسیسناسیون همگانی در آمریکا هم به زودی شروع می گردد اما بیم آن می رود جوامع فقیر این کشور به خصوص در بخش سیاه پوستان به دلیل تبعیض های نژادی و همچنین فقر و عدم توجه فرصت های کافی و برابر برای دریافت این واکسن نداشته باشند.

*کشور پرو شانزدهمین کشوری خواهد بود که شمار مبتلایانش از عدد یک میلیون عبور می نماید. در این کشور هم اکنون 983 هزار و 45 نفر تا امروز مبتلا شده اند که از این تعداد 36 هزار و 609 نفر جان باخته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1173

به "هشدار برای دومین تزریق واکسن کرونا ، خطر بسیار عظیم برای بیماران کلیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برای دومین تزریق واکسن کرونا ، خطر بسیار عظیم برای بیماران کلیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید