هتل پنج ستاره و پارک آبی سمنان در دهه فجر افتتاح می گردد

به گزارش آفتاب صبا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از افتتاح اولین هتل پنج ستاره و مجموعه پارک آبی سمنان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر کشورخبر داد.

هتل پنج ستاره و پارک آبی سمنان در دهه فجر افتتاح می گردد

حسین خواجه بیدختی اظهار کرد:

بازدید از جاذبه های گردشگری برتر استان از جمله بسطام و خرقان، رونمایی از کتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی و افتتاح پارک آبی و هتل پنج ستاره در سمنان از برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه این سفر در روز پنج شنبه (پانزدهم بهمن) انجام می گردد، افزود:

عملیات اجرایی هتل و پارک آبی سمنان از سال 1391 در زمینی به مساحت حدود 15 هزار متر مربع، در شش طبقه و با اعتبار 700 میلیارد ریال شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: در این مجموعه، چهار سالن برگزاری همایش و مراسم با ظرفیت چهار هزار نفر و 55 اتاق و هشت سوئیت، رستوران ایرانی و فرنگی، کافی شاپ و سینمای پنج بعدی، در هتل و مجموعه تفریحی پارک آبی وجود دارد. مجموعه پارک آبی سمنان نیز دارای استخر بچه ها، رودخانه آرام، چاله فضایی، استخر موج، سرسره کند و تند، سونا، جکوزی و رستوران و دارای بزرگترین بومرنگ استخر آبی در آسیا است که در منتهی الیه پارک 17 شهریور سمنان واقع شده است.

بیدختی در رابطه با مراسم رونمایی از کتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی گفت: این کتاب به وسیله ذبیح ا... وزیری نویسنده و پژوهشگر سمنانی منتشر شده است.

وی با اشاره به ثبت زبان سمنانی در لیست میراث معنوی کشور گفت: این پرونده با عنوان سمنی زفون(زبان سمنانی) در لیست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است و کتاب فرهنگ واژگان فارسی به سمنانی نیز به همین مناسبت منتشر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه مراسم رونمایی از این کتاب پس از افتتاح هتل پنج ستاره و در این مرکز اقامتی - تفریحی برگزار می گردد، گفت:

این کتاب شامل گنجینه ای از واژه ها و اصطلاحات فارسی به زبان سمنانی است که در دو جلد و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1732

به "هتل پنج ستاره و پارک آبی سمنان در دهه فجر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل پنج ستاره و پارک آبی سمنان در دهه فجر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید