نشست مجمع عمومی؛ آمریکا به وزیر لبنانی ویزا نداد

به گزارش آفتاب صبا، آمریکا از صدور ویزا برای وزیر بهداشت لبنان که قصد حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشت، خودداری نموده است.

نشست مجمع عمومی؛ آمریکا به وزیر لبنانی ویزا نداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه المیادین اعلام نمود، سفارت آمریکا در لبنان با صدور ویزا برای جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک مخالف کرد.

دولت جدید لبنان پس از کشمکش های سیاسی مختلف، یازدهم بهمن 1397 تشکیل شد (+) اما آمریکا بشدت با واگذاری وزارتخانه های لبنان -بویژه وزارت بهداشت- به حزب الله مخالف بود اما حزب الله در دولت جدید سه وزارتخانه را در اختیار گرفت؛ محمود قماطی وزیر دولت در امور مجلس؛ محمد فنیش وزیر ورزش و جوانان؛ جمیل جبق، وزیر بهداشت.

یک هفته قبل از تشکیل دولت لبنان، مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه داری آمریکا که به لبنان سفر نموده بود، اظهارات تندی علیه حزب الله عنوان نمود و به نهادهای لبنانی درباره هر گونه همکاری با این جنبش یا دستیابی حزب الله به وزارت بهداشت هشدار داد و گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آنها را تحت نظر دارد.

بیلینگزلی ضمن اتهام زنی گسترده به حزب الله مدعی شد اگر این جنبش کنترل وزارت بهداشت را در دست بگیرد تمام لبنان را از داروهای ایرانی پر خواهد نمود.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه شنبه هفته جاری شروع به کار نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 181

به "نشست مجمع عمومی؛ آمریکا به وزیر لبنانی ویزا نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجمع عمومی؛ آمریکا به وزیر لبنانی ویزا نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید