نجات اقتصاد گردشگری به وسیله یادگیری کرونا زیستی

به گزارش آفتاب صبا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نجات اقتصاد گردشگری به وسیله یادگیری کرونا زیستی میسر خواهد بود.

نجات اقتصاد گردشگری به وسیله یادگیری کرونا زیستی

از سفر با قیمت تور لحظه آخری پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

یادگیری کرونا زیستی، اقتصاد گردشگری را نجات می دهد

جاوید سبحانی با اشاره به شیوع کرونا و ایجاد محدودیت هایی که باعث شده هتلهای استان کرمان روزهای بسیار سختی را سپری نمایند، گفت: اشغال هتلهای استان کرمان در این ایام حداکثر و در بهترین حالت به 15 درصد رسیده است و در شهر کرمان نیز درصد اشغال هتل ها 25 درصد است.

وی تعدیل نیروها را یکی از ناراحت نماینده ترین موضوع این روزهای هتلداران استان کرمان دانست و اعلام کرد: در طول 7 ماه گذشته حدود 43 درصد از نیروهای هتلهای استان تعدیل شده اند و هتلداران روزگار بسیار سختی را به لحاظ مالی سپری می نمایند و اگر هتلها این روزها باز هستند هیچ سودی نمی نمایند و فقط برای حفظ نیروهایشان و روشن بودن چراغ هتلشان، باز می باشند.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان کرمان با تاکید برآنکه اکنون هیچ هتلداری به دنبال سود نیست، توضیح داد: متاسفانه، دولت حمایت لازم را از هتلداران در این دوران انجام نداده و فقط یک وام کارا بوده که به دلیل سود بالای آن مورد استقبال هتلداران قرار نگرفت و حدود 5 درصد هتلداران از تسهیلات کارا استفاده نموده اند و انتظار می رفت تسهیلات با بهره کم به هتلداران داده می شد.

وی درباره اقدام هتلها برای جذب مسافر در دوران کرونایی اعلام کرد: تمرکز استان و کشور در حال حاضر تنها بر روی گردشگری داخلی است، زیرا بدلیل شیوع کرونا گردشگری خارجی کاملا متوقف شده و تنها گردشگری ورزشی و اداری، بیزینیسی و تجاری را داریم.

جاویدی اضافه کرد: گردشگری تفریحی بدلیل تبلیغات برای عدم سفرهای غیر ضروری تحت تاثیر قرار گرفته است، اما ما معتقدیم که سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و سفرهای هوشمند عامل شیوع کرونا نخواهند بود.

وی با بیان اینکه باید کرونازیستی را یاد بگیریم و در این شرایط کرونایی علی رغم همه محدودیت ها باید کار و زندگی کنیم تاکید نمود: باید سفرهای هوشمند و سفرهای مسئولانه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی را ترویج دهیم که قطعا با این نوع برنامه ریزی هتلها از شرایط بحرانی بیرون خواهند آمد.

رئیس جامعه هتلداران حرفه ای استان کرمان از برنامه های استان کرمان برای پسا کرونا سخن به میان آورد و اظهار کرد: پس از سرانجام کرونا برای کادر بهداشت و درمان تحفیفات بسیار بالایی در نظر گرفتیم تا بتوانیم هم بخشی از گردشگری از دست رفته را ترمیم کنیم و هم خدمتی به کسانی که در این دوران سخت فداکارانه به مردم خدمت رسانی نموده اند، نموده باشیم.

وی توضیح داد: در استان کرمان 90 واحد اقامتی پذیرایی تحت پوشش جامعه حرفه ای هتلداران داریم که 910 نفر در آنها تا قبل از شیوع کرونا مشغول به کار بودند که متاسفانه، با شیوع کرونا حدود 300 نفر از آنها تعدیل شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1054

به "نجات اقتصاد گردشگری به وسیله یادگیری کرونا زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات اقتصاد گردشگری به وسیله یادگیری کرونا زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید