میزان ضرر صنعت گردشگری ایران از کرونا چقدر است؟

به گزارش آفتاب صبا، ایرنا/ بر طبق سخنان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضرر صنعت گردشگری ایران از کرونا سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

میزان ضرر صنعت گردشگری ایران از کرونا چقدر است؟

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

ضرر سه هزار میلیارد تومانی جهانگردی ایران از کرونا

ولی تیموری گفت: تقریبا صد درصد تورهای نوروزی سال جاری لغو شد و اخباری که از سفر مردم حکایت دارد سفر جهانگرد نیست؛ بسیاری از این افراد به خانه اقوامشان رفتند که از نظر ما سفر جهانگرد محسوب نمی گردد. وی اضافه کرد: بر اساس برآورد ما صنعت جهانگردی به دلیل شیوع کرونا دست کم حدود سه هزار میلیارد تومان ضرر می نماید و این میزان ضرر برای حدود سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت تمام افراد و بخش هایی است که به صنعت جهانگردی وابسته هستند. البته این این میزان ضرر کلی و حداقلی محاسبه شده است. تیموری در ادامه درباره تسهیلات دولت درباره یاری به صاحبان صنعت جهانگردی گفت: به تعویق افتادن پرداخت قبوض آب و برق هتل ها و دیگر مراکز جهانگردی و حق بیمه کارکنان این مراکز از جمله تسهیلاتی است که دولت برای حمایت از این قشر در نظر گرفته است. وی درباره تسهیلات 100 هزار میلیارد تومانی دولت در دوران کرونا گفت: صنعت جهانگردی و صنایع دستی نیز شامل این تسهیلات می گردد، بخشی از این تسهیلات بلاعوض است و بخشی دیگر با سود صفر درصد در اختیار صنایع جهانگردی و صنایع دستی قرار می گیرند. تیموری با اشاره به تعدیل نیرونی انسانی بعضی از صنایع وابسته به جهانگردی گفت: ما اختیار جلوگیری از این کار آنها را نداریم، اما تعدیل نیرو در این دوران کار اخلاقی و انسانی نیست و دولت درصدد است، برنامه های حمایتی بیشتری برای یاری به این صنایع در نظر بگیرد. وی درباره معین زمانی برای مسافرت مردم پس از بازگشت کشور به شرایط عادی گفت: ستاد ملی کرونا و دولت با این طرح کاملا موافق هستند، تا برای بازگشت نشاط به جامعه و یاری به صنعت جهانگردی این اتفاق بیافتد. ولی مساله اصلی معین زمان این تعطیلی است، چون هنوز معلوم نیست چه زمانی شرایط کشور از وجود عادی می گردد. تیموری اضافه کرد: قطعا تعطیلات یک هفته ای برای مسافرت در نظر گرفته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 692

به "میزان ضرر صنعت گردشگری ایران از کرونا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان ضرر صنعت گردشگری ایران از کرونا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید