موضع ائتلاف سائرون درباره درخواست گفت وگوی واشنگتن با بغداد

به گزارش آفتاب صبا، نماینده ائتلاف سائرون عراق با مبهم خواندن هدف اصلی پشت پرده درخواست گفت وگوی واشنگتن با بغداد، گفت که اولویت تشکیل دولت جدید عراق و اجرای طرح اخراج نظامیان خارجی از کشور است.

موضع ائتلاف سائرون درباره درخواست گفت وگوی واشنگتن با بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسعد عبدالساده نماینده مجلسی عضو ائتلاف سائرون عراق درباره درخواست مذاکره دولت آمریکا با دولت عراق درباره آینده روابط میان بغداد و واشنگتن، موضع گیری کرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم توضیح داد: پیش از هرگونه گفت وگو با واشنگتن، تشکیل دولت جدید عراق که بتواند از منافع ملت دفاع کند و تصمیم مجلس مبنی بر اخراج کلیه نیروهای خارجی را اجرا کند، بسیار مهم است.

عبدالساده شرح داد: درخواست اخیر آمریکا شاید در چارچوب مانور سیاسی یا مبتنی بر استراتژی جدید آن برای ساماندهی به وضعیتش در عراق باشد. به ویژه که نیروهای آن با عقب نشینی از چند پایگاه نظامی در عراق، در دو پایگاه اصلی این کشور، مستقر شده اند و هنوز حضور دارند.

وی اضافه کرد که آمریکا از یک سو به دلیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا از مسائل مالی رنج می برد و از دیگر سو اخیرا درک نموده است که دیگر در سایه مخالفت شدید مردم عراق باید به حضورش در عراق انتها دهد. لذا کوشش می نماید به وسیله این درخواست، آبروی خود را در جهت خروج از عراق حفظ کند.

این نماینده وابسته به جریان صدر عراق توضیح داد: به هر حال طی روزهای آینده واقعیت و مضمون درخواست اخیر واشنگتن روشن خواهد شد اما باید تاکید نمود که حضور آن در عراق دیگر تمام شده است و خروج نیروهای آمریکایی از کشور ما اولویت و مسئله روز ماست. طرح مجلس در این راستا نیز، کاملا قانونی است و پشتوانه حمایت مردمی را نیز با خود دارد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق شب گذشته (چهارشنبه 8 آوریل)، تایید کرد که چندروز پیش یادداشت رسمی از طرف دولت آمریکا در ارتباط با تصمیم به ایجاد روابط راهبردی و باز انتشار نیروهای این کشور در عراق و انجام گفت وگوها بین هیأت های رسمی دریافت نموده و طی مدت اخیر، تماس هایی متقابلا بین مسئولان ارشد دو کشور انجام شده است.

وی گفت که عملیات خروج گسترده نیروهای بیگانه از عراق که اخیرا صورت گرفت، در مراسم رسمی و مطابق قانون و نظم صورت گرفت.

اخیراً شماری از نیروهای ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا عراق را ترک نموده اند و نیروهای آمریکایی هم گفته می گردد به دلیل ترس از واکنش نیروهای مقاومت عراق به عملیات های ترور اخیر، بعضی پادگان ها و پایگاه ها را ترک نموده و تحویل عراق داده اند و در پایگاه های مهمتر و مجهزتری مانند عین الاسد مستقر شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 723

به "موضع ائتلاف سائرون درباره درخواست گفت وگوی واشنگتن با بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع ائتلاف سائرون درباره درخواست گفت وگوی واشنگتن با بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید