مصوبه معین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان ابلاغ شد

به گزارش آفتاب صبا، معاون اول رییس جمهوری سه مصوبه تعیین فروش سوخت به مرزنشینان، اختصاص اعتبار به وزارت دفاع بابت تسویه تن خواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1399 را ابلاغ کرد.

مصوبه معین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ 8 تیر 1399، با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستاهای مرزی شعاع (20) کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده های نفتی، معین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را به تصویب رساند. به موجب این مصوبه، از ابتدای سال 1399، سهمیه کل سوخت نفت گاز تخصیصی به ساکنین روستاهای مرزی مشمول این تصویب نامه، در سال، برابر 450 (ماهانه برابر با 5/37) میلیون لیتر نفت گاز خواهد بود.

همچنین سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب نامه، در سال حداکثر 1500 لیتر نفت گاز (مجموعاً در سقف مذکور) معین شده است. از سوی دیگر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به نمایندگی از همه خانوارهای مشمول، اقدام به صادرات سهمیه نفت گاز آنها از مرزهای زمینی کرده و 20 درصد از ارزش ریالی صادرات را در سقف مقرر به صورت ماهانه به حساب معین شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور به عنوان (سهمیه مرزنشینان) واریز می کند و سازمان هدفمندسازی یارانه ها مکلف است نسبت به واریز 80 درصد منابع مذکور به حساب خانوارهای تحت پوشش و نیز واریز 20 درصد این منابع به حساب معین شده وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور اقدام و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ارایه کند.

ابلاغ مصوبه اختصاص اعتبار به وزارت دفاع بابت تسویه تنخواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه

با امضای معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابت تسویه تنخواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، ابلاغ شد.

براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار بابت تسویه تنخواه به منظور تجهیز، اورهال نمودن، تأمین سوخت و آماده نگه داشتن هواپیما و هلیکوپترهای امداد و آب پاش برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی در سطح کشور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اختصاص یافت.

همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر فرایند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1399

معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1399 را ابلاغ کرد. مصوبه ای که هیات وزیران آن را در جلسه مورخ 11 تیر 1399، با پیشنهاد افزایش 20 درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1399 به تصویب رساند.

بر اساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1399 به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل (000ر000ر600ر1) ریال، مراکز استان ها (000ر000ر200ر1) ریال، سایر شهرستان ها (000ر000ر000ر1) ریال و روستاها (000ر000ر600) ریال معین شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 902

به "مصوبه معین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه معین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید