مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی راهی آمریکا شد

به گزارش آفتاب صبا، لی دو هون فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی روز سه شنبه به آمریکا سفر کرد تا با مقام های واشنگتن درباره روابط دو کشور و عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای گفت و گو کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی راهی آمریکا شد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کرد که پیشبرد برنامه غیراتمی سازی شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح از جمله موضوعاتی است که وی در سفر چهار روزه خود به آمریکا با استفان بایگن نماینده این کشور در امور کره شمالی مورد بحث و آنالیز قرار خواهد داد.

این سفر پس از شکست مذاکرات کاری آمریکا و کره شمالی در اوایل این هفته در استکهلم و پس از هشدار کره شمالی مبنی بر توقف گفت و گوها با آمریکا به طور کامل در صورت تغییر نکردن شرایط موجود، انجام می گردد.

تاکیزاکی شیکه گی مدیرکل اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن نیز در همین زمان به آمریکا رفته است قرار است طرفین نشست سه جانبه نیز برگزار نمایند و ملاقاتی دوجانبه بین نمایندگان کره جنوبی و ژاپن نیز انجام گردد.

کیم میونگ گیل مذاکره نماینده ارشد هسته ای کره شمالی پس از شکست مذاکرات با آمریکا بعد از هشت ساعت و نیم گفت و گو در روز شنبه این هفته گفت که واشنگتن هیچ برنامه و ایده ای برای حل اختلافات ندارد.

پس از دومین دور گفت و گوهای سران آمریکا و کره شمالی در ماه فوریه در ویتنام، دو کشور نتوانسته اند راهی برای برون رفت از بن بست پیدا نمایند و کره شمالی در این مدت بارها آزمایش های موشکی بالستیک انجام داده است.

به نظر می رسد که نگرانی فزاینده کره جنوبی از شدت دریافت بحران در شبه جزیره کره باعث شده است تا این کشور نماینده خود را برای گفت و گوهای بیشتر با آمریکا به واشنگتن اعزام کند.

کره شمالی به آمریکا تا خاتمه امسال میلادی فرصت داده است برای حل و فصل اختلافات کوشش کند و همزمان افزوده است در این شرایط تسلیحات هسته ای خود را نابود نخواهد کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 367

به "مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی راهی آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی راهی آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید