لاوروف: غرب را با وجدانش تنها می گذارم، تکرار ماجرای سکریپال

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه به اتهام هلند و استرالیا مبنی بر دخالت مسکو در حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری MH17 که تاریخ آن به 17 ژوئیه 2014 باز می شود، واکنش نشان داد و گفت: تحقیق پیرامون این حادثه که در منطقه دونباس (اوکراین) رخ داد از آنجا که هیچ مدرکی در دست نیست، یادآور ماجرای مسمومیت سرگئی سکریپال است.

لاوروف: غرب را با وجدانش تنها می گذارم، تکرار ماجرای سکریپال

وی ادامه داد: درست شبیه ماجرای سکریپال است که گفتند به احتمال قوی روسیه پشت قضیه است اما بعد مدعی شدند تحقیقات ادامه دارد و مدتی طول می کشد.

لاوروف تاکید نمود: این مسئله حالت آشناپنداری (دژاوو) دارد. اما اگر شرکایمان یک بار دیگر مصمم هستند در راستای تحقق اهداف سیاسی، روی مرگ صدها نفر حساب باز نمایند؛ آنها را با وجدانشان تنها می گذارم.

لازم به ذکر است سرگئی سکریپال جاسوس 2 جانبه سابق، چندی پیش در محل اقامت خود در انگلیس مورد سوء قصد نهاده شد و لندن اتهام مسموم کردن وی را به مسکو نسبت داد -عاملی که به تنش دیپلماتیک غرب و روسیه دامن زد.

این بار نیز طرح اتهام از سوی هلند و استرالیا اجرا شده حال آنکه ناتو و اتحادیه اروپا هم خواهان پاسخگویی روسیه شده اند.

هواپیمای مسافربری MH17 که17 ژوئیه 2014 از آمستردام راهی کوالالامپور بود، در محدوده هوایی اوکراین سقوط کرد و همه 298 سرنشین آن جان باختند.

لازم به ذکر است دیروز پنجشنبه، گروه تحقیقی که مسئول آنالیز دلایل سقوط هواپیمای مالزی بود، مدعی شد موشکی که هواپیما را مورد اصابت قرار داده از یک پایگاه نظامی روسیه شلیک شده است. این درحالی است که پیشتر این اقدام به جدایی طلبان اوکراین نسبت داده می شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 282

به "لاوروف: غرب را با وجدانش تنها می گذارم، تکرار ماجرای سکریپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: غرب را با وجدانش تنها می گذارم، تکرار ماجرای سکریپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید