قاضی جدید مامور تحقیق در باره انفجار بیروت شد

به گزارش آفتاب صبا، ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان یک قاضی جدید را برای هدایت تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت مشخص کرد.

قاضی جدید مامور تحقیق در باره انفجار بیروت شد

به گزارش رسانه های لبنانی، بر اساس این تصمیم، قاضی طارق البیطار جانشینن فادی صوان شد که روز پنجشنبه دادگاهی در لبنان وی را از این پرونده کنار گذاشت.

شورای عالی قضایی لبنان به ریاست سهیل عبود، با انتخاب البیطار مواففت کرده است.

در چهارم آگوست (14 مرداد)، بندر بیروت شاهد انفجار عظیم صدها تن نیترات آمونیوم بود که منجر به کشته شدن بیش از دویست نفر و زخمی شدن هزاران نفر و تخریب قسمت های زیادی از پایتخت شد و به دنبال آن دولت استعفا کرد و دولت پیشبرد امور اداره کشور را به دست گرفت و هنوز هم دولت رسمی تشکیل نشده است.

پس از آنکه مقام های لبنان درخواست تحقیقات بین المللی در مورد انفجار بیروت را رد کردند، تحقیقات محلی آغاز شد که تا به امروز منجر به دستگیری 25 نفر از جمله مقام های بندر و گمرک شده است.

به دنبال این انفجار شماری از مقام های لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر بیروت و شماری دیگر از مسئولان لبنانی مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می شدند، دستگیر شدند که همگی از جریان 14 مارس (طرفداران سعد الحریری نخست وزیر پیشین لبنان) بودند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1343

به "قاضی جدید مامور تحقیق در باره انفجار بیروت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی جدید مامور تحقیق در باره انفجار بیروت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید