عربستان، درخواست فعالان سعودی برای تعطیلی عمره به دلیل کرونا

به گزارش آفتاب صبا، فعالان رسانه ای سعودی به دلیل ترس از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این کشور خواهان توقف اجرای مناسک عمره شدند.

عربستان، درخواست فعالان سعودی برای تعطیلی عمره به دلیل کرونا

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، فعالان رسانه ای سعودی به دلیل ترس از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این کشور٬ خواهان توقف اجرای مناسک عمره شدند.

وحید الغامری فعال رسانه ای سعودی گفت که پس از انتشار ویروس کرونا در کشورهای همسایه٬ باید از اجرای مناسک عمره مسافران خارجی جلوگیری گردد.

پس از انتشار ویروس کرونا به خارج از چین و بعد از ظهور آن در شهری مانند مکه مکرمه که افراد از کشورهای مختلف در آن حضور دارند٬ فراخوان الغامدی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در عربستان سروصدای زیادی به پا کرد.

علاوه بر این اریج الجهنی نویسنده سعودی نیز اظهار داشت که علاوه بر حج عمره همه سفرهای غیرضروری نیز باید لغو گردد.

وی اضافه نمود که این بیماری همچنان در حال انتشار است و عربستان به شکلی بی تفاوت با آن برخورد می نماید.

مخفی کاری مقامات سعودی درباره آمار مبتلایان به کرونا در این کشور

وزارت بهداشت عربستان دیروز تاکید نمود که هماهنگی های لازم را برای درمان شهروند سعودی که در کویت مبتلا به کرونا ویروسشده٬ با همتای کویتی خود انجام داده است.

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور طی صدور بیانیه ای اظهار داشت که این شهروند سعودی تا زمان درمان در کویت باقی خواهند ماند.

همچنین اداره کل گذرنامه درعربستان تاکید نمود که جلوگیری از سفر شهروندان سعودی به ایران و نیز ممانعت از ورود شهروندان غیرسعودی که پیش از این در ایران حضور داشته اند٬ همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه الجزیره تعداد مبتلایان به کرونا در کویت به 8 نفر رسید.

در حالی که بعضی فعالان رسانه ای از ثبت ابتلای ده ها نفر به کرونا ویروس در عربستان خبر داده اند، مقامات رسمی سعودی کوشش می نمایند تا این اخبار را انکار نمایند و تنها به تایید خبر یک مورد ابتلای شهروند سعودی به این ویروس در کویت اکتفا نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 608

به "عربستان، درخواست فعالان سعودی برای تعطیلی عمره به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، درخواست فعالان سعودی برای تعطیلی عمره به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید