طعنه عراقچی به مدیرکل آژانس: فاصله اجتماعی و سیاسی را رعایت کنید

به گزارش آفتاب صبا، معاون وزیر امور خارجه کشورمان به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که ساعاتی پیش تصویری از ملاقات خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را در توئیتر منتشر نموده بود، توصیه کرد که فاصله اجتماعی و سیاسی را رعایت کند.

طعنه عراقچی به مدیرکل آژانس: فاصله اجتماعی و سیاسی را رعایت کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در پیامی توئیتری به ملاقات اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

عراقچی در پیامی طعنه آمیز در واکنش به ملاقات رافائل گروسی و برایان هوک نوشت: بهتر است که هم فاصله اجتماعی را رعایت کنید و هم فاصله سیاسی را.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعاتی پیش طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر با انتشار تصویری از ملاقات خود با برایان هوک -که کشورش همیشه به دنبال جوسازی علیه ایران در سازمان های بین المللی بوده - بیان کرد که با این دیپلمات ارشد آمریکایی در مورد مسائل پادمانی ایران صحبت نموده است.

برایان هوک از روز دوشنبه در راستای افزایش فشار بر ایران، سفرهای فشرده ای به عربستان، امارات، بحرین و سرزمین های اشغالی داشته و پس از خاتمه سفرش به خاورمیانه، طی توقفی کوتاه در وین با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات و تبادل نظر نموده است.

حدود دو هفته قبل شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) علیه ایران را به تصویب رساند؛ قطعنامه ای که در آن از ایران خواسته شده است در مورد ارائه دسترسی به بعضی سایت های هسته ای همکاری بیشتری با آژانس داشته باشد.

دی پی تصویب این قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه را قطعنامه ای سیاسی و اقدامی غیرسازنده و غیرمسئولانه خواند و تأکید کرد که بانیان این قطعنامه مسئول تنش آفرینی در روابط میان ایران و آژانس بین الملی انرژی اتمی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد کامل قطعنامه سیاسی و غیرفنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران بالاترین سطح از همکاری را با آژانس داشته است، صدور قطعنامه شورای حکام اقدامی کاملاً غیرسازنده و مأیوس کننده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 901

به "طعنه عراقچی به مدیرکل آژانس: فاصله اجتماعی و سیاسی را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه عراقچی به مدیرکل آژانس: فاصله اجتماعی و سیاسی را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید