رییس کابینه لبنان: شرایط دشواری را در مقابله با کرونا داریم

به گزارش آفتاب صبا، حسان دیاب رئیس دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این کشور و فرایند رو به افزایشی آمار مبتلایان به آن، شرایط کشور را سخت توصیف کرد.

رییس کابینه لبنان: شرایط دشواری را در مقابله با کرونا داریم

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری المنار لبنان، دیاب در ابتدای جلسه کمیته وزیران گفت: ما همه اقدامات ممکن را در سطح کشور اجرا کردیم، اما رعایت دستورالعملها توسط مردم مثبت نبود. متأسفانه شهروندانی هستند که تا به امروز خطر شیوع کرونا را جدی نگرفته اند.

دیاب تأکید کرد که مقابله با کرونا را نمی توان فقط با اقدامات نظری و رویه های خیابانی انجام داد، ما می توانیم کشور را به طور کامل قرنطینه و مقررات منع رفت و آمد برقرار کنیم، اما نمی توانیم همه افراد را تعقیب کنیم.

وی گفت: ما در موقعیت دشواری قرار داریم، زیرا در ابتدای شیوع این ویروس بین دولت و شهروندان در خصوص اجرای دستورالعملهای پیشگیرانه هماهنگی وجود داشت، اما اکنون شرایط کاملاً متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان های لبنان دیگر تخت خالی وجود ندارد، اضافه نمود: اجرای دقیق اقدامات استثنایی و سختگیرانه ای در این زمینه احتیاج است.

دیاب تاکید نمود: جامعه مستلزم آگاهی در مواجهه با همه گیری این ویروس و رعایت اصول بهداشتی است.

پیشتر وزرات بهداشت لبنان نیز نسبت به افزایش همه گیری کرونا و وخیم تر شدن شرایط در این کشور طی سال جدید میلادی هشدار داد و گفت که لبنان در آستانه مرحله دشواری قرار گرفته است .

پنجشنبه 31 دسامبر و در آخرین روز از سال 2020 تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز در لبنان به 3 هزار و 507 تن رسید.

بترا خوری مشاور نخست وزیر در امور بهداشت لبنان نیز با بیان لزوم تغییرات اساسی در راه مقابله با چالش ها گفته بود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیش از حد انتظار خواهد بود که ضرورت تصمیم گیری سریع در طول سال 2021 را ضروری می نماید.

خوری گفت که لبنان در آستانه مرحله دشواری به ویژه در ماههای ژانویه و فوریه است، زیرا طی این دو ماه علاوه بر آغاز فصل زمستان و آنفلوآنزای فصلی، شاهد تجمع افراد در مکانهای سربسته نیز خواهیم بود.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان در 24 ساعت گذشته 2 هزار 870 مورد ابتلای جدید به کرونا و 10 تن فوتی ثبت شده است.

تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-19 در لبنان تا به امروز از 189 هزار و 278 نفر گذشته است. تعداد فوتی ها در این کشور نیز به 1486 تن رسیده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1226

به "رییس کابینه لبنان: شرایط دشواری را در مقابله با کرونا داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس کابینه لبنان: شرایط دشواری را در مقابله با کرونا داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید