رویایی هوایی: جنگنده سوخوی 27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش آفتاب صبا، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت یک جنکنده سوخوی-27 این کشور یک هواپیمای تجسسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری نموده است.

رویایی هوایی: جنگنده سوخوی 27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس بر اساس بیانیه مرکز ملی مدیریت دفاعی وزارت دفاع روسیه این هواپیمای تجسسی از نوع پوزیدن P-8 که روز دوشنبه 27 ژوئیه (6 مرداد) بر روی آب های به مرز هوایی روسیه نزدیک می شد، پس از رهگیری بوسیله جنگنده سوخوی 37 مسیرش را تغییر داد و به پایگاهش بازگشت.

این بیانیه می گوید: پرواز هواپیمای سوخوی-27 با رعایت کامل مقررات بین المللی استفاده از فضای هوایی انجام شد. هواپیمای آمریکایی از مرز هوایی روسیه عبور نکرد.

این نخستین حادثه از این نوع در هفته گذشته نیست. مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه در روزهای پنجشنبه و آدینه از رهگیری مشابه هواپیماهای آمریکایی تجسسی پوزیدون P-8 بوسیله جنگنده های سوخوی-27 خبر روی آب های بیطرف دریای سیاه اطلاع داده بود.

سوخوی 27 هواپیمای جنگنده دوموتوره ای است که می تواند به سرعت دو برابر سرعت صوت (2 ماخ یا 2500 کیلومتر در ساعت) برسد. این هواپیما به ابزارهای پیشرفته جستجوی مادون قرمز و سیستم ردیابی مجهز است که می تواند همزمان تا 10 هدف را در شعاع 100 کیلومتری شناسایی کند.

این هواپیما همچنین می تواند یک توپ 150 میلی متری GSh-301 با 150 دور مهمات و مجموعه ای از موشک ها و بمب ها را حمل کند.

این حادثه در هنگامی رخ می دهد که تنش های میان روسیه و آمریکا در هوا در حال افزایش بوده است. ماه پیش نیز جنگنده های روسی هواپیماهای آمریکایی را در شرق دور روسیه رهگیری کردند.

دو جت روسی پس از اینکه دو فروند بمب افکن بی -52 آمریکایی بر فراز دریای اخوتسک در شرق دور روسیه شناسایی شدند، هواپیماهای آمریکایی را رهگیری کرند.یک هفته بعد از این حادثه فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) از اعزام یک هواپیمای رادارگریز اف-22 آمریکا برای رهگیری هواپیماهای تجسسی روسی از نوع توپولوف-142 در آلاسکا اطلاع داد. نوراد بیان کرد این دهمین باری است که توپولوف های 142 روسی در نزدیکی این ایالت شمال غربی آمریکا شناسایی می شوند.

رهگیری هواپیمای آمریکایی در دریای سیاه 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین روز یکشنبه طرح هایی را برای تقویت نیروی نظامی روسیه در دریا بیان کرد.

رئیس جمهور روسیه تایید کرد که نیروی دریایی این کشور به سلاح های ضربتی هسته ای و زیردریایی های بی سرنشین با موتور هسته ای مجهز خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 939

به "رویایی هوایی: جنگنده سوخوی 27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی هوایی: جنگنده سوخوی 27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید