روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را جانبدارانه و مغرضانه خواند

به گزارش آفتاب صبا، روسیه اعلام نمود، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیرامون ادعاها درباره استفاده از این تسلیحات در سوریه سیاسی است و نسبت به ناکامی عملکرد این سازمان به دلیل سیاست های کشورهای غربی هشدار داد.

روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را جانبدارانه و مغرضانه خواند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی در نشست اخیر شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تصویب گزارش نخست تیم تحقیقات و حقیقت یاب مربوط به حوادث منطقه اللطامنه در استان حماه در ماه مارس 2017 که ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می نماید، کوشش زیادی کرد. روسیه بارها با استناد به حقایق گسترده به این سازمان شرح داده است که این گزارش به لحاظ سیاسی جانبدارانه و مغرضانه، از حیث حقیقت نادرست و به لحاظ حرفه ای و فنی ضعیف است.

وی تاکید نمود: تیم تحقیقاتی که با ابتکار عمل آمریکا تشکیل شده، هیئتی غیر قانونی است که کشورهای غربی بر آن تسلط دارند و نماینده یک پروژه ژئوپلیتیک با هدف تضعیف مواضع دولت سوریه است.

زاخارووا ادامه داد: این رویکرد زیان آور و پلید موجب ناراحتی و نارضایتی می گردد. روسیه با همکاری با گروه بزرگی از اعضای مسوول در جامعه بین الملل بیانیه ای را صادر و نسبت به سیاسی کاری عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی هشدار داده است.

وی در خاتمه گفت: نباید این سازمان در گرو کشورهایی باشد که دستورکارهای مغرضانه و تنگ نظرانه خود را تحمیل می نمایند. در صورتی که سازمان به اقدامات این کشورها خاتمه ندهد، شکست خواهد خورد.

شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی در نشست روز پنجشنبه خود، پیش نویس قطعنامه غربی را که گزارش تیم تحقیقات که مدعی استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در سال 2017 در منطقه اللطامنه شده را تایید می نماید به رای گذاشت. در این رای گیری

چین، ایران و روسیه به پیش نویس مذکور رای منفی، 29 کشور رای مثبت و 9 کشور دیگر رای ممتنع دادند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 919

به "روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را جانبدارانه و مغرضانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را جانبدارانه و مغرضانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید