روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند

به گزارش آفتاب صبا، روسیه و آمریکا درباره مکان و زمان برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند و از چین نیز برای حضور در این مذاکرات دعوت نموده اند.

روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارشال بلینگزلی نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت که واشنگتن و مسکو درباره زمان و مکان مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند.

وی در ادامه گفت که این مذاکرات در ماه جاری میلادی برگزار می گردد و از چین نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز امروز دوشنبه گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد و برای ایجاد روابط بهتر با مسکو در کوشش برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی آینده میان رقبا کوشش خواهد نمود.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه امسال بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

10 سال پیش دولت های روسیه و آمریکا معاهده ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می رود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 855

به "روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید