روسیه؛ میزبان قطعی مسابقات والیبال قهرمانی دنیا 2022

به گزارش آفتاب صبا، فدراسیون دنیای والیبال پس از تایید آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ (WADA) اعلام نمود که روسیه میزبان قطعی مسابقات قهرمانی مردان دنیا در سال 2022 است.

روسیه؛ میزبان قطعی مسابقات والیبال قهرمانی دنیا 2022

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، FIVB اظهار داشت پس از تایید وادا مبنی بر اینکه پس دریافت میزبانی این مسابقات از روسیه یا تغییر میزبانی به کشوری دیگر از نظر قانونی و عملی غیرممکن است، روسیه را میزبان قطعی مسابقات قهرمانی مردان دنیا در سال 2022 معرفی کرد.

در همین حال فدراسیون دنیای اعلام نموده که با همکاری وادا، جزئیات مربوط به رای دادگاه داوری ورزش (CAS) در مورد نمایش پرچم، سرود ملی، لباس فرم و سایر شناسه های روسیه در جریان این مسابقات را اجرایی خواهد نمود و همچنان به رویکرد خود مبنی بر ورزش پاک (بدون دوپینگ) متعهد است.

بنا به حکم دادگاه حکمیت ورزش، روسیه برای دو سال (تا سرانجام 2022) نمی تواند از نام، پرچم و سرود خود در مسابقات ورزشی دنیای استفاده کند. همچنین از میزبانی رقابت های مهم ورزشی در دو سال آینده محروم است.

با این حال CAS به ورزشکاران روس که در استفاده از مواد نیروزا نقشی نداشته و یا دوپینگ سازماندهی شده هم تیمی های خود را مخفی ننموده اند، اجازه داد به صورت مستقل در رقابت های دنیای و المپیک شرکت نمایند. البته روسیه پیروز شد دادگاه داوری ورزش را قانع کند که ورزشکاران شرکت نماینده در این بازی ها بتوانند روی لباس های خود دست کم نام روسیه و آرم کمیته ملی المپیک این کشور را حک نمایند.

دادگاه داوری ورزش در حکم خود رای پیشین آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ که روسیه را برای چهار سال محروم نموده بود نصف کرد و محرومیت این کشور را به دو سال کاهش داد. وادا دلیل اصلی محرومیت چهارساله را حمایت دولت روسیه از دوپینگ ساختاری قهرمانان و ورزشکاران المپیکی و مخفی کاری عنوان نموده بود.

والیبال روسیه ازجمله ورزش های این کشور است که در آن دوپینگ سازمان یافته نقش و نماینده نداشت.

روسیه در سال 2018 از سوی FIVB به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی مردان دنیا در سال 2022 انتخاب شده بود که این میزبانی طی دو سال اخیر تحت تاثیر قضایای مربوط به دوپینگ در این کشور به مخاطره افتاده بود. اما اکنون با تایید وادا و اعلام فدراسیون دنیای میزبانی روسیه رسمی و قطعی شده است.

به این ترتیب مسابقات قهرمانی مردان دنیا با شرکت 24 تیم از تاریخ 4 تا 21 شهریور 1401 در 10 شهر روسیه (مسکو، سن پترزبورگ، اوفا، کالینینگراد، کازان، کمروو، کراسنویارسک، نوووسیبریسک، یاروسلاو، یکاترینبورگ-بلگورود، شهر رزرو) برگزار خواهد شد.

حضور روسیه به عنوان میزبان و لهستان به عنوان قهرمان دوره گذشته در این رقابت ها قطعی است و 22 تیم دیگر از معبر مسابقات انتخابی به روسیه خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1473

به "روسیه؛ میزبان قطعی مسابقات والیبال قهرمانی دنیا 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه؛ میزبان قطعی مسابقات والیبال قهرمانی دنیا 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید