رهبر کره شمالی به دنبال پلن B در مذاکرات هسته ای است

به گزارش آفتاب صبا، مذاکره کننده هسته ای سابق کره جنوبی معتقد است رهبر کره شمالی در گفتگوهای هسته ای طرح های جایگزینی در سر دارد.

رهبر کره شمالی به دنبال پلن B در مذاکرات هسته ای است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کیم سوک نماینده سابق کره جنوبی در سازمان ملل در مصاحبه ای هشدار داد که این احتمال وجود دارد که رهبر کره شاقتصادی به دنبال طرحی جایگزین در مذاکرات آینده هسته ای باشد.

وی در این باره گفت: به نظرم باید طرح جایگزین خود را آماده کنیم. تصور می کنم برای طرح جایگزین ما دو احتمال وجود خواهد داشت.

این دیپلمات سابق کره جنوبی که به عنوان فرستاده هسته ای ارشد کشور و همتای مذاکره کنندگان ارشد کره شاقتصادی و آمریکا بود، گفت: دلیل اصلی بن بست در مذاکرات هسته ای اخیر عدم تمایل رهبر کره شاقتصادی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای است.

کیم سوک با اینحال معتقد است که جامعه بین الملل باید فشارهای کنونی را بر کره شاقتصادی و رهبر این کشور حفظ کند. این دیپلمات سابق هشدار داد نباید کاهش تحریم ها را در برهه کنونی مورد بررسی قرار داد: ما در کوتاه مدت به نتایج رضایتبخشی نخواهیم رسید. ما باید تابع راهبردی بوده، به آن در بلندمدت پایبند باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که در سال 2008 مذاکره کننده کره شاقتصادی در مذاکرات 6جانبه بودم به شیوه از بالا به پایین حسادت می کردم، زیرا از شیوه مذاکره کره شاقتصادی ناامید شده بودم.

دیپلمات سابق در پاسخ به اینکه رهبر کره شاقتصادی در مذاکرات هسته ای به دنبال چه چیزی است، گفت: او خواستار ادامه تقویت قابلیت های هسته ای خود و شناسایی شدن از سوی جامعه بین الملل به عنوان یک قدرت هسته ای و در عین حال دسترسی به کمک های اقتصادی از کشورهای دیگر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 22

به "رهبر کره شمالی به دنبال پلن B در مذاکرات هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی به دنبال پلن B در مذاکرات هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید