رستوران رفتن در دوران کرونایی

به گزارش آفتاب صبا، هنوز هم بهترین توصیه، در خانه ماندن و استفاده از غذاهای خانگی و تهیه آن ها در منزل است.

رستوران رفتن در دوران کرونایی

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، بازگشایی رستوران ها در هفته های اخیر امکان بیرون غذا خوردن را فراهم نموده است، اما هنوز باید احتیاطاتی را برای محافظت خودتان در برابر انتقال ویروس کرونا رعایت کنید.

ارزیابی شهر محل سکونتتان

بازگشایی رستوران ها و هتل ها یک تصمیم دولتی است که بنا به مصلحت های سیاسی و مالی و ... گرفته می گردد، اما بیرون رفتن برای صرف غذا یک تصمیم شخصی است. پس خودتان حواستان باشد که اگر هنوز در محل سکونت شما موارد جدید ابتلا به کووید 19 وجود دارد، پس احتمال انتقال آن در اماکن عمومی وجود دارد و در نتیجه همچنان بهترین راه حل در خانه ماندن است. اگر در جایی زندگی می کنید که شمار عفونت ها در حال افزایش است، باید خطر انتقال را در فضاهای عمومی را جدی بگیرید.

ارزیابی خودتان

اگر علائم کرونا را دارید یا اخیراً با کسی تماس داشته اید که دچار عفونت کرونا بوده است، باید در خانه بمانید. همچنین اگر در گروه های پرخطر قرار دارید، یعنی 65 ساله و بالاتر هستید یا دچار بیماری شدید قلبی، بیماری مزمن ریوی، آسم متوسط تا شدید، چاقی شدید، دیابت، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبدی یا اختلال دستگاه ایمنی هستید، باید در خانه بمانید و رفتن به رستوران را فراموش کنید.

ارزیابی رستوران

  • قبل از رفتن به رستوران با تماس تلفنی دریافت یا آنالیز وب سایت آن ببینید پروتکل های بهداشتی اعلام شده برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مانند کاهش تراکم ظرفیت آن به 50 درصد در آن رعایت می گردد، یا نه.
  • هنگام ورود به رستوران ببینید چه تغییراتی برای جلوگیری از انتقال ویروس در آن داده شده است. آیا فاصله یک تا یک و نیم متری میان میزها و جایگاه ها و میان مشتریان و کارکنان رعایت می گردد؟ آیا رستوران اجازه جمع شدن چندین نفر از مشتریان یا کارکنان را در کنار هم می دهد؟
  • اگر شمار زیادی از افراد در رستورانی در ورودی یا در کنار پیشخوان تجمع نموده اند یا کارکنان و مشتریان در فاصله نزدیک در حال ارتباط با هم هستند، احتمال انتقال ویروس در این محیط بالا است.
  • رستوران های روباز انتخاب بهتری هستند: ویروس کرونا در محیط بسته به آسانی گسترش می یابد؛ در یک مطالعه نشان داده شد که یک خانم مبتلا به کووید 19 در یک رستوران توانسته بود این ویروس را به 9 نفر دیگر انتقال دهد. شواهد اخیر حاکی از آن است که احتمال ابتلا به این بیماری در فضای بیرون کمتر است. پس یا رستوران های روباز را انتخاب کنید و یا اگر امکانش وجود دارد از کارکنان رستوران بخواهید که جایگاه تان را در محوطه بیرون رستوران قرار دهند.
  • استفاده از حفاظ ها یا شیلدهای صورت از طریق کارکنان رستوران نیز یک نشانه خوب است.
  • همچنین مراقب لمس سطوح هم باشید و بعد از لمس چیزهایی مانند منوی رستوران بهتر است دست هایتان را ضدعفونی کنید. بهتر است مایع ضدعفونی کننده را همراه داشته باشید. اگر ضروری است دست هایتان را بشویید، شرایط دستشویی می تواند میزان رعایت بهداشت در رستوران را هم به شما نشان دهد.
  • ماسک فراموش نگردد: استفاده از ماسک یاری می نماید تا افرادی که ناقل بی علامت هستند و از بیماری خودشان اطلاع ندارند احتمال انتقال بیماری را کاهش دهند. به همین دلیل ماسک زدن هم برای کارکنان رستوران بسیار مهم است و هم برای شما. ماسکتان را فقط موقع خوردن غذا و آشامیدن دربیاورید؛ آن هم با رعایت اصول بهداشتی. یعنی حتماً دستتان را قبلش بشویید و یا ضدعفونی کنید. دقت داشته باشید که یک مطالعه جدید نشان داده است که این ویروس حتی با صحبت کردن هم ممکن است به مدت 14 دقیقه در فضا بماند. پس حتماً به صورتتان ماسک داشته باشید.
  • بالاخره اینکه بهتر است بعد از غذا خوردن زیاد در رستوران نمانید. هر چه مدت ماندن شما در فضاهای عمومی بیشتر گردد، امکان انتقال ویروس هم بالاتر می رود.

چند توصیه کلی:

هنوز هم بهترین کار در خانه ماندن و استفاده از غذاهای خانگی و تهیه آن در منزل است. با این حال اگر مجبور شدید به رستوران بروید حتماً توصیه های ذکر شده را رعایت کنید.

اگر فقط برای تهیه غذا مشکل دارید می توانید غذا را به صورت اینترنتی و یا تلفنی سفارش داده و یا در صورت عدم دسترسی، غذا را از رستوران گرفته و با خود به منزل یا محل کارتان ببرید و آن را به خوبی گرم نموده و با رعایت نکات بهداشتی میل کنید.

اگر بیمار هستید و یا علائم تنفسی مانند سرفه و عطسه و ... دارید حتماً در منزل بمانید و از رفتن به رستوران صرف نظر کنید. زیرا هم احتمال انتقال بیماری تان به دیگران وجود دارد و هم این که خودتان ممکن است به بیماری یا عفونت دیگری مبتلا شوید؛ زیرا سیستم ایمنی شما در حال مبارزه با بیماری فعلی تان است.

اگر مجبور هستید برای غذا خوردن به رستوران بروید از رستوران های شلوغ و ساعات پیک خودداری کنید. هرچه جمعیت در جایی کمتر باشد احتمال انتقال بیماری کمتر است.

اصلا سراغ بوفه های سلف سرویس نروید. این طور جاها معمولاً آلوده ترند؛ زیرا افراد بیشتری به وسایل و سطوح آن دست می زنند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 868

به "رستوران رفتن در دوران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران رفتن در دوران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید