رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده گردد، مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند

به گزارش آفتاب صبا، رئیس شورای مسلمانان اروپا ضمن محکومیت اقدام تروریستی امروز در فرانسه تاکید نمود: نباید از آزادی بیان به عنوان دستاویزی برای ضربه زدن به مقدسات بخشی از جامعه سوء استفاده کرد.

رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده گردد، مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سمیر الفالح رئیس شورای مسلمانان اروپا در مصاحبه با پایگاه عبری 21 ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی در فرانسه، تاکید نمود: دامن اسلام و مسلمانان از اتفاقاتی که اخیرا در این کشور اتفاق افتاده پاک است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: مسلمانان فرانسه با چالش هایی دوگانه روبرو هستند، از طرفی بعضی کوشش دارند اسلام را دینی مبتنی بر مفاهیم تروریستی معرفی نمایند و از طرف دیگر کوشش می نمایند با ابزار جنگ علیه تروریسم به مبارزه با اسلام و مسلمانان اقدام نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

الفالح گفت : این در شرایطی است که مسلمانان اروپا در جامعه شریک هستند و خود آنها با افراط گرایی و تروریسم در حال مبارزه هستند. مسلمانان اروپا همیشه در سالهای اخیر برای کاهش تنش ها کوشش نموده اند.

وی با اشاره به حادثه امروز در شهر نیس فرانسه تاکید نمود: من با همه بازماندگان این حمله اعلام همدردی می کنم، جان انسان ها در همه ادیان الهی مقدس شمرده شده و اماکن عبادی نیز باید همیشه در صلح و آرامش باشند، هرگونه حمله به این اماکن محکوم و غیرقابل قبول است.

مهمترین بخش های این مصاحبه :

من معتقدم این حادثه باعث افزایش سطح نگرانی ها در جامعه فرانسه که مسلمانان نیز جزئی از آن هستند، می گردد. ما در روزهای اخیر متاسفانه شاهد سخنان تنش آفرین از سوی بعضی شخصیت ها و رسانه ها بودیم که بر آتش اختلافات افروختند.

این اقدامات تروریستی با نام اسلام پیوند داده شده، اما تاکید می کنم که دامن اسلام و مسلمانان از این گونه رفتارها پاک و بری است. این مسئله ای است که باید به وضوح و آشکارا آن را بیان کنیم چون در نهایت باعث افزایش امنیت در جامعه می گردد.

بهترین راه مقابله با این گونه اقدامات و جلوگیری از وقوع آنها، تثبیت راه حل مصاحبه در جامعه فرانسه است، باید دایره این مصاحبهها بسیار گسترده گردد و در آنها مسائلی همچون آزادی بیان، روابط حکومت با دین و لائیسیسم مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

من معتقدم مسئله آزادی بیان در فرانسه هیچ مشکل و مخالفی ندارد و همه درباره آن متفق القول هستند، همچنین مسلمانان اولین منادیان آزادی بیان هستند، مشکل اصلی این است که نباید از آزادی بیان به عنوان دستاویزی برای ضربه زدن به مقدسات بخشی از جامعه سوء استفاده کرد، من معتقدم نقش سیاستمداران در این اتفاقات باید در راستای تحکیم و حفظ اصول مورد احترام همه اقشار جامعه باشد.

مسلمانان در جامعه فرانسه خواستار حقوق بیشتر از دیگران و یا تعامل متفاوت نیستند، آنها فقط خواستار حق شهروندی هستند که به آنها امکان بهره مندی از حقوق مشابه دیگر اقشار جامعه را می دهد.

متاسفانه جریان راستگرای افراطی در جامعه فرانسه مروج یک ایده افراط گرایانه است که هدف اصلی آن نیز همیشه مسلمانان بوده اند، برای اینکه شاهد چنین رخدادهای در فرانسه نباشیم باید برای ترویج این ایده ها متوقف گردد.

افرادی که مرتکب اقدامات تروریستی می شوند در درون جامعه با نگاههای افراط گرایانه و تبعیض آمیز روبرو بوده اند، نباید آنها را نماینده یک قشر خاص در جامعه فرانسه دانست بلکه باید برای بهبود شرایط جامعه که افراد این چنینی معلول این شرایط هستند وارد عمل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1038

به "رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده گردد، مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای مسلمانان اروپا: نباید از آزادی بیان علیه اسلام سوء استفاده گردد، مسلمانان فرانسه با حمله افراط گرایان روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید