ملاقات ظریف با همتای چینی؛محور مصاحبه درباره چیست؟، عکس

به گزارش آفتاب صبا، وزیر خارجه کشورمان به منظور ادامه رایزنی ها روز گذشته از مسکو راهی پکن شد.

ملاقات ظریف با همتای چینی؛محور مصاحبه درباره چیست؟، عکس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از ورود به پکن دور نخست گفتگوهای خود را با آقای وانگ یی همتای چینی خود شروع کرد. روابط دو جانبه، تحولات برجامی و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی محورهای اصلی گفتگوها در این ملاقات است.

برجام و روابط دو کشور محور مذاکرات ظریف با همتای چینی

به گزارش ایرنا، ظریف صبح امروز سه شنبه (به وقت محلی) به وسیله فرودگاه بین المللی پکن وارد پایتخت چین شد و از سوی مقامات چینی و ایرانی از جمله محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال نهاده شد.

ظریف در ملاقات با وانگ یی همتای چینی خود در خصوص برجام، روابط دو کشور و مسایل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (دوشنبه) اظهار داشت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت همتای چینی خود و با هدف گفت و گو در خصوص برجام و سایر موضوعات مورد علاقه دو کشور به پکن سفر می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته (دوشنبه) اظهار داشت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت همتای چینی خود و با هدف گفت و گو در خصوص برجام و سایر موضوعات مورد علاقه دو کشور به پکن سفر می نماید.

گنگ شوانگ در جمع خبرنگاران اضافه نمود: پکن مایل است با تهران همکاری کند تا توسعه پایدار و همکاری استراتژیک جامع بین چین و ایران را تقویت کند و به طور مشترک توافقنامه هسته ای ایران و صلح و ثبات را در منطقه خلیج فارس حفظ کند.

در همین حال سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته (دوشنبه) در خصوص سفر ظریف به چین اظهار داشت ملاقات و گفت و گو در خصوص روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی از اهداف این سفر یک روزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی و هیات همراه قبل از عزیمت به چین، روزهای شنبه و یکشنبه به منظور ملاقات با همتای روسی خود، سفری به روسیه داشت ظریف در این سفر در خصوص روابط دوجانبه، برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی با لاوروف همتای روسی خود ملاقات و گفت و گو کرد.

ظریف چهارم شهریور ماه امسال نیز به چین سفر نموده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 402

به "ملاقات ظریف با همتای چینی؛محور مصاحبه درباره چیست؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با همتای چینی؛محور مصاحبه درباره چیست؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید