درآمد 36 تا 157 میلیون دلاری دختر و داماد ترامپ در سال 2019

به گزارش آفتاب صبا، سندهای مالی افشاشده نشان می دهد ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر در سال 2019 رقمی بین 36 تا 157 میلیون دلار درآمد داشته اند که بخشی از آن به لطف سیاست های دولت دانلد ترامپ بوده است.

درآمد 36 تا 157 میلیون دلاری دختر و داماد ترامپ در سال 2019

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، ایوانکا و کوشنر که هر دو از مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا هستند، روز جمعه از سوی دفتر اخلاق دولت ایالات متحده ملزم به ارائه اسناد و مدارک دارایی های و بدهی های خود در سال 2019 شدند. از آنجا که این دفتر آمار و ارقام حدودی می خواهد، رقم دقیق درآمدهای این زوج سرشناس را نمی توان به دست آورد. با این حال کمینه درآمد آنها در سال گذشته حدود 36 میلیون دلار بوده است.

گرچه این رقم با درآمدهای میلیاردی پولدارهای آمریکایی اصلا قابل مقایسه نیست اما حتی درگیر بودن در انبوه کارهای کاخ سفید و دولت آمریکا هم باعث نشده است آنها از خیر درآمد ده ها میلیون دلاری بگذرند. بخشی از درآمد کوشنر مربوط به تجارت خانوادگی اوست که تا حدودی مدیون سیاست های معافیت مالیاتی در حوزه ملک و ساختمان است؛ سیاست هایی که ایوانکا در اعمال شدن آنها به سود شوهرش نقش اصلی را داشته است.

دو سال پیش دختر رئیس جمهوری آمریکا طرحی را در کاخ سفید پیش برد که ساختمان سازی و ایجاد شغل را در مناطق کم درآمد مشمول معافیت مالیاتی می کرد. همین طرح کاملا به سود شوهرش جرد تمام شد و او به لطف پروژه ای که در منطقه لانگ برنچ در دست داشت، سال گذشته حدود دو میلیون دلار و در دو سال اخیر 9 میلیون دلار سود کرد. کارشناسان معتقدند این دو در کاخ سفید به سیاست هایی رای می دهند که کاملا به سود خودشان باشد.

از سوی دیگر، ایوانکا به لطف سهام خود در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن دی سی رقمی در حدود چهار میلیون دلار در سال 2019 درآمد داشت. تعارض منافع از آنجا در این هتل بیشتر به چشم می آید که بسیاری از مهمانان کاخ سفید و دولت ترامپ و دیپلمات ها دیدارهای خود را در هتل بین المللی ترامپ برگزار می کنند و سود آن به جیب ایوانکا می رود.

انتشار درآمد سال 2019 ایوانکا و کوشنر با انتقادهای گسترده در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر روبرو شد. منتقدان می گویند این زوج صرفا به این دلیل وارد کاخ سفید شده اند که بتوانند در چهار (یا هشت) سال زمامداری آقای ترامپ حساب های بانکی خود را پر کنند. هر چند جرد و ایوانکا هر دو سوء استفاده شخصی از مقام دولتی را رد کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 946

به "درآمد 36 تا 157 میلیون دلاری دختر و داماد ترامپ در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 36 تا 157 میلیون دلاری دختر و داماد ترامپ در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید