خطری که استقلال را تهدید می کند

به گزارش آفتاب صبا، در شب چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب استقلال در حالی به مصاف الدحیل می رود که با 6 امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم رقیب، در رده دوم جدول واقع شده است و تیم الاهلی عربستان با 4 امتیاز در جایگاه سوم این گروه ایستاده است.

خطری که استقلال را تهدید می کند

آبی پوشان امشب این فرصت را دارند تا در صورت پیروزی در این بازی بار دیگر به صدر جدول صعود کنند. تساوی در این دیدار به منزله حفظ فاصله یک امتیازی است و شکست احتمالی شاگردان مجیدی به معنی افزایش فاصله امتیازی تا 4 امتیاز است. اما آنچه می تواند نگرانی این تیم را تشدید کند، فاصله امتیازی تیم الاهلی با آنهاست.

کننده عربستان در این گروه فعلاً با 4 امتیاز تیم سوم گروه است و آن ها امشب با تیم الشرطه ای بازی دارند که بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است و عدم صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است.

با فرض پیروزی احتمالی الاهلی برابر الشرطه، می توان این تیم را 7 امتیازی تصور کرد و در صورت شکست یا تساوی آبی پوشان، الاهلی (با 7 امتیاز احتمالی) اگر از این تیم در جدول پیش نیفتد، همجوار آن ها شده و این کار را برای بازی رو در رو بسیار مشکل می کند.

آبی پوشان در صورت پیروزی در بازی امشب، نه تنها از الدحیل عبور کرده و با 2 اختلاف امتیاز نسبت به این تیم به صدر جدول صعود می کنند، بلکه فاصله (حداقل) 4 امتیازی اش را هم با الاهلی حفظ می کند و با ضریب امنیت بالاتری در دیدار های آینده به میدان می رود.

شرایط جدولی در این گروه به گونه ای است که در صورت پیروزی الاهلی مقابل الشرطه که کاملا قابل پیش بینی است، هر نتیجه ای هم که در بازی استقلال و الدحیل ثبت شود شرایط جدول این گروه قدری پیچیده می شود و 3 تیم شانس صعود خود را حفظ می کنند.

دیدار تیم های استقلال و الدحیل در شب چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 45 دقیقه بامداد روز یکشنبه 5 اردیبهشت در شهر جده برگزار می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1414

به "خطری که استقلال را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که استقلال را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید