خبرنگاران کرونا و لزوم خانه نشینی

به گزارش آفتاب صبا، مشهد- خبرنگاران- این روزها حال و هوای کشورمان از جمله در خراسان رضوی بخاطر بحران جهانی بیماری همه گیر کرونا نسبت به ماههای پیش تغییری محسوس نموده زیرا برای پیشگیری از انتقال بیماری به شدت مسری، سبب خانه نشینی مردم و پرهیز آنها از حضور در هر جمعی و حتی نادیده دریافت عادت مالوف سفر در ایام نوروز و تاکید بر ماندن در خانه و شهر خود شده است.

خبرنگاران کرونا و لزوم خانه نشینی

جهت دریافت خدمات طرح آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شیوع ویروس و بروز بیماری کرونا در ایران و خراسان رضوی سبب تغییر شکل زندگی بیشتر مردم و فاصله دریافت بعضی اعضای خانواده شده که به ناچار با توصیه پزشکان باید از دست دادن و یا حتی نشستن کنار هم نیز خوداری نمایند.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا، در ایام تعطیلات نوروزی باید از مسافرت کردن خودداری کرد و این امر بهترین فرصت برای در خانه ماندن مردم است که باید همه افراد جامعه به آن توجه نمایند.

نگهداشتن طولانی مدت مردم به ویژه در ایام تعطیلات نوروز در خانه کاری سخت است اما پدر و مادرها می توانند با برنامه ریزی مناسب فرزندانشان را قانع نمایند تا در خانه بمانند.

هزینه قرنطینه مسافران نوروزی با خودشان

استاندار خراسان رضوی نیز با توصیه اکید به مردم برای نرفتن به مسافرت گفت: زائران و مسافرانی که از سایر شهرها به مشهد مقدس سفر نمایند با هزینه خودشان در مراکز قرنطینه نگهداری می شوند.

علیرضا رزم حسینی اضافه نمود: این افراد با توجه به اینکه باید هزینه قرنطینه را از جیب خود بپردازند به ناچار مجبور به بازگشت به شهرها و استان های خود خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد صعودی شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی امکان میزبانی از زایران در نوروز 99 در مشهد مقدس و این استان فراهم نیست و مردم برای سلامتی خودشان و خانواده از مسافرت به این استان پرهیز نمایند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان، نوروز سال جاری هتل ها، کمپ ها و خانه های مسافر در مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی امکان خدمت رسانی ندارند.

رزم حسینی اضافه نمود: درخواست، انتظار و خواهش ما از مردم شریف ایران این است که با توجه به زیاد بودن میزان شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی نوروز 99 به مشهد و استان خراسان رضوی سفر ننمایند.

وی ادامه داد: مسافران در صورت سفر به مشهد مقدس مسوولان، ماموران انتظامی و خودشان را به زحمت می اندازند.

شکل جدید مهار بحران: ماندن در خانه

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی که دنیا تحت تاثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار گرفته برای جلوگیری از این بحران نباید مسافرت کرد و شکل صحیح مهار آن در خانه ماندن است.

حجتعلی شایانفر اضافه نمود: برای مقابله با هر بحرانی سه کار عمده را باید انجام داد محافظت از خود، خودسازگاری و دوری از هر گونه بحران احتمالی.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باید ابتدا از آن دوری کرد که درخانه ماندن و مسافرت نرفتن مهمترین عامل جلوگیری از شیوع این بیماری است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به این که بحران ویروس کرونا مرز جغرافیایی نمی شناسد ابتدا باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم تا این چرخه قطع گردد و بتوان آن را کنترل کرد.

شایانفر با اشاره به این که خانه بهترین مکان برای حفظ سلامتی افراد جامعه است اضافه نمود: مسافرت افراد سبب می گردد ویروس کرونا گسترش شدیدی پیدا کند و به همین دلیل همه در ایام نوروز مسافرت نرویم زیرا خانواده و هموطنان خود را دوست داریم.

قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که خانه ماندن مهمترین عامل قطع زنجیره ویروس کروناست گفت: از آنجایی که بهداشت و درمان و تامین شرایط مساعد برای سلامتی مردم از وظایف حاکمیتی است بنابراین تمهیداتی در این استان در نظر گرفته شده تا مسافران از قصدی که در ایام نوروز دارند منصرف شوند و در خانه های خود بمانند.

حسن گوهرپور اضافه نمود: بر همین اساس از ابتدای اسفند ماه کوشش این بود که مردم را از سفرهای نوروزی به خراسان رضوی و مشهد منصرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز مساله مهم در مقابله با ویروس کرونا جلوگیری از زنجیره شیوع است و این زنجیره هم قطع نخواهد شد مگر این که مردم به خطر این ویروس پی ببرند و آگاه شوند که در اجتماعات چه میزان خطر ابتلا به این بیماری زیاد می گردد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در رسانه ها و در آنچه فضای اطلاع رسانی استان خراسان رضوی و کشور برایمان فراهم بود کوشش کردیم خطرِ سفر کردن را به مردم انتقال دهیم.

گوهرپور اضافه نمود: همگان امروز در سراسر کشور آگاه هستند که خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد نمی تواند میزبانی زائران و مسافران باشد.

وی ادامه داد: حتی امروز نیز به توصیه های متخصصان همه ما و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز این ایام را در منزل می گذرانیم بنابر این تقاضای ما از رسانه ها که محل ارتباط با افکار عمومی هستند این است که به مردم توصیه نمایند که تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند و این زنجیره را قطع نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 538

به "خبرنگاران کرونا و لزوم خانه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و لزوم خانه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید