خبرنگاران سامانه استعلام حریم در مترو تهران الکترونیکی شد

به گزارش آفتاب صبا، تهران- خبرنگاران- سامانه الکترونیکی استعلام حریم در مترو تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل رصدخانه برج میلاد رونمایی شد.

خبرنگاران سامانه استعلام حریم در مترو تهران الکترونیکی شد

به گزارش خبرنگاران؛ سید مناف هاشمی عصر شنبه در این مراسم در سخنانی گفت: شهروندان قبلا باید تشریفات اخذ وام اسناد ملکی و استعلام محل ملک مورد نظر در رابطه با قرارگیری در محدوده حریم شبکه مترو را با دشواری فراوانی انجام می دادند که با ایجاد سامانه الکترونیکی استعلام این مشکل برطرف شد.

وی گفت: این کار با همکاری مشترک شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، به وسیله فضای مجازی تسهیل شده و به این ترتیب استعلام املاک واقع شده در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، صرفاً به وسیله نمایندگان بانک ها و دفاتر اسناد رسمی انجام شده و احتیاجی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام مربوطه نخواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: شیوه پاسخ گویی حضوری به استعلام های حریم و معارضات مترو در تهران در چند سال اخیر، وقت و انرژی فراوانی از شهروندان تهرانی گرفته و بخصوص در ایام کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دردسرهای فراوانی برای ارباب رجوع رقم زده بود.

به گفته وی در شکل جدید کار، نماینده بانک یا دفترخانه با بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می نماید، بدون فوت وقت و احتیاج به حضور فیزیکی، استعلام مربوطه را به وسیله سایت Inquiry.tehran.ir انجام داده و پاسخ لازم را اخذ می نماید. با این اقدام نرم افزاری که حدود 5 ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو، سرعت اخذ استعلام ها نیز افزایش مطلوبی خواهدیافت.

هاشمی اظهار داشت: در این مراسم همچنین تفاهم نامه ای به منظور تقویت فیبر نوری در ناوگان مترو تهران تفاهم نامه ای بین شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به امضا رسید.

وی تاکید نمود:به اعتقاد من رضایتمندی وپاسخگویی به موقع به شهروندان در این زمینه می تواند فساد را کاهش دهد و وقت شهروندان را کم تر بگیرد.

از مراجعه حضوری شهروندان به شرکت مترو جلوگیری شد

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز در این مراسم گفت: از حدود چندسال پیش این بحث مطرح بودکه هر اتفاقی قرارباشد بیفتد احتیاج است تا شخص استعلام محل ملک مورد نظر را در رابطه با قرارگیری درمحدوده حریم مترو بگیرد و تعیین گردد که این ساخت وساز چه ارتباطاتی با مسیرهای مترو دارد.

علی امام گفت: بحث راه اندازی سامانه الکترونیکی حریم مترو به عنوان یک سری خدمات غیرقابل اجتناب راه اندازی شد با این اوصاف دیگر احتیاجی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام نخواهد بود.

به گفته وی، روزانه 200 شهروند برای پاسخ استعلامات خود به شرکت مترو مراجعه می کردند که با رونمایی از این سامانه از تردد این شهروندان کاسته شد.

علی امام اضافه نمود: همچنین روزانه حدود یکصد ایمیل نیز برای پاسخ استعلامات از سوی بانک ها و دفترخانه ها روزانه به شرکت مترو ارسال می شد که با راه اندازی این سامانه نماینده بانک یا دفترخانه به دنبال بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می نماید بدون فوت وقت و احتیاج به حضور فیزیکی استعلام مربوطه را بصورت الکترونیکی انجام داده و پاسخ لازم را در کوتاهترین زمان ممکن اخذ می نماید.

به گفته وی، با این اقدام نرم افزاری که حدود 5 ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو سرعت اخذ استعلام ها نیز افزایش مطلوبی خواهد یافت.

به گزارش خبرنگاران، خط مترو تهران در هفت خط و حدود 130 ایستگاه فعال است که این ناوگان در خطوط 6 و 7 در حال توسعه است.

همچنین عملیات اجرایی خط 10 مترو تهران نیز شروع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1303

به "خبرنگاران سامانه استعلام حریم در مترو تهران الکترونیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه استعلام حریم در مترو تهران الکترونیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید