خبرنگاران زندانیان و پرسنل زندان های اردبیل غربالگری کرونا می شوند

به گزارش آفتاب صبا، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با اشاره به تجهیز زندان های استان به تجهیزات غربالگری گفت: هر روز تمامی زندانیان ، سربازان وظیفه مستقر در زندان ، کارکنان و مددجویان بازگشته از مرخصی غربالگری شده و افراد مشکوک قرنطینه می شوند.

خبرنگاران زندانیان و پرسنل زندان های اردبیل غربالگری کرونا می شوند

به گزارش خبرنگاران ، سیدمجتبی حسینی روز سه شنبه در نشستی با نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه در زندان های استان، تا به امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان مشاهده نشده است.

وی همچنین به کوشش برای حذف کامل اعزام زندانیان از زندان به محاکم قضایی در زندان های استان اشاره نمود و گفت: 65 درصد از اعزام زندانیان به محاکم قضایی به وسیله ارسال الکترونیکی انجام می گردد و در کوشش هستیم تا سرانجام آذرماه سال جاری این میزان به 100 درصد برسد.

او اظهارداشت: با حذف اعزام زندانیان از زندان به محاکم قضایی از هرگونه آلودگی زندانیان به بیماری کرونا پیشگیری شده و همچنین احتمال خطر فرار زندانی و یا هرگونه حادثه ناشی از جابجایی زندانیان به صفر می رسد.

وی با بیان اینکه استفاده از مرخصی منظور شده در قانون از سوی زندانیان بی خطر حق قانونی زندانی است، اضافه کرد: برای پیشگیری از حوادث ناشی از ورود زندانیان خطرناک به جامعه و به مخاطره افتادن امنیت مردم از دادن مرخصی به این گونه زندانیان در هر شرایطی خودداری می گردد.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان ها را از جمله اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دانست و گفت: زندان شهرستان خلخال در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه پیروز به دستیابی به بخشی از این اهداف مهم شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر 105 درصد از ورودی زندان خلخال کاهش یافته و هم اکنون جمع مددجویان و زندانیان این شهرستان پنج درصد از مجموع زندانیان زندان های مختلف استان اردبیل را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم جمعیت زندان خلخال را محکومان به موادمخدر و سرقت تشکیل می دهند، تشریح کرد: 41 درصد از مجموع زندانیان زندان خلخال را محکومان به مواد مخدر ،31 درصد را زندانیان جرایم سرقت و مابقی را سایر جرایم اجتماعی تشکیل می دهد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست وجود زندان را بخشی از واقعیت انکارناپذیر جامعه دانست و گفت: اداره زندان تافته جدا بافته از سایر دستگاه های اجرایی منطقه نبوده و باید اعتبارات و امکانات اعتبارات موردنیاز زندان همانند سایر ادارت دولتی بصورت مساوی و سالانه در نظر گرفته گردد.

سیدغنی نظری اظهارداشت: ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان پس از آزادی از زندان ، رسیدگی به خانواده های زندانیان محبوس برای پیشگیری از وارد شدن انواع آسیب های اجتماعی و کوشش برای اصلاح و تربیت زندانی در دستور کار مدیران زندان قرار بگیرد.

وی با اشاره بوجود مشکل آب شرب و فاضلاب زندان خلخال گفت: نصب کنتور آب زندان در محل منبع آب این شهر و 2 کیلومتر دورتر از از اداره زندان کاری نامتعارف وغیرقانونی است و انتظار می رود مسوولان شرکت آب و فاضلاب نسبت به برطرف این مسائل اقدام نمایند.

نظری گفت: بازگشایی راه دسترسی به زندان خلخال در مواقع بارندگی برف از وظایف مسوولان ذیربط بوده و با توجه به اهمیت باز بودن همیشگی این راه ،شهرداری خلخال و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از موکول کردن این کار به همدیگر پرهیز نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1196

به "خبرنگاران زندانیان و پرسنل زندان های اردبیل غربالگری کرونا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زندانیان و پرسنل زندان های اردبیل غربالگری کرونا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید