خبرنگاران افزایش نظارت بر امور بهداشتی اصناف در مراغه

به گزارش آفتاب صبا، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از اجرای طرح افزایش نظارت بر امور بهداشتی اصناف در این شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

خبرنگاران افزایش نظارت بر امور بهداشتی اصناف در مراغه

حمید شکری روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا ویروس گفت: قطع زنجیره شیوع کرونا در مراغه با همکاری و همراهی مردم امکان پذیر است و در این خصوص تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به تعامل با ستاد مبارزه با کرونا ویروس هستند.

وی افزود: بازارهای محلی شهر و روستاها تا اطلاع بعدی در راستای قطع این زنجیره تعطیل است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

شکری گفت: اکیپ های کنترل و تب سنجی مسافران نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرستان مستقر بوده با جدیت و به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین مراسم چهارشنبه سوری در شهرستان لغو و محدویت های ویژه ای از سوی دستگاه های نظارتی در دستور کار قرار خواهد گرفت که در این خصوص همراهی مردم می توانند تاثیرگذار باشد.

وی به ضدعفونی عمومی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری روزانه در چندین نوبت شهر، معابر و میادین را ضدعفونی و گندزدایی می کند که این امر باید بیشتر شود.

شکری گفت: همچنین علاوه بر امکانات شهرداری، سازمان های مردم نهاد و گروه های خودجوش مردمی نیز در سه شیفت به صورت شبانه روزی محلات و معابر مراغه را گندزدایی می کنند.

وی ادامه داد: در روستاهای شهرستان نیز دهکمک و شوراهای اسلامی با همکاری مردم و جوانان روستا معابر و حملات را روزانه ضدعفونی می کنند.

فرماندار مراغه ادامه داد: شهرداری موظف به ضدعفونی ویژه مناطقی که احتمال آلودگی آن ها از سوی دانشکده علوم پزشکی اعلام شده، است و باید در این زمینه با همکاری تیم علمی دانشکده علوم پزشکی نسبت به گندزدایی مناطق مورد نظر اقدام کند.

شکری گفت: همچنین 2 مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی در سطح شهرستان با هدف کمک به مراکز درمانی و افزایش توان آنها در خدمات دهی برپا می شود.

وی گفت: این مراکز از سوی اداره ورزش و جوانان و شهرداری در اختیار واحد بهداری ارتش قرار می گیرد.

وی افزود: امکانات و تجهیزات بیمارستان صحرایی ارتش در شهرستان در این 2 مرکز متمرکز خواهد شد.

تا به امروز 38 نفر در مراغه به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 5 نفر فوت کرده اند و 30 نفر نیز با سپری کردن دوران درمان مرخص شده و در قرنطینه خانگی هستند و در حال حاضر تنها 3 نفر در بیمارستان امیرالمومنین ع بستری و تحت درمان هستند.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 663

به "خبرنگاران افزایش نظارت بر امور بهداشتی اصناف در مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش نظارت بر امور بهداشتی اصناف در مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید