خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 571 نفر

به گزارش آفتاب صبا، تبریز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام نمود: با مثبت شدن نتیجه آزمایش 84 نفر دیگر، شمار مبتلایان به این بیماری در آذربایجان شرقی به 571 نفر رسید.

خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 571 نفر

محمدحسین صومی سه شنبه شب در گفت وگوی خبری با اشاره بر آخرین شرایط شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 169 نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا در استان بستری شده اند که نتیجه آزمایش 84 نفر مثبت شده است؛ یعنی 50 درصد آزمایش ها مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه تا به امروز 250 نفر در شهرستان مراغه به دلیل مشکوک بودن به کرونا بستری شده اند که نتیجه آزمایش 57 مورد مثبت بوده است، اضافه نمود: سایر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز درگیر هستند و هر کدام بیش از 40 مورد مبتلا به کرونا دارند.

صومی با بیان اینکه تا به امروز 585 نفر بستری در بخش کرونا داشته ایم، گفت: نتیجه آزمایش 50 درصد این افراد مثبت و مابقی با علائم ریوی بستری هستند که نتیجه آنها منفی اعلام شده و در عین حال احتمال مبتلا بودن آنها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه 220 نفر مبتلا به کرونا در تبریز داریم، اضافه نمود: از این تعداد 90 نفر نیز بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه با سامانه سلامت بیش از 30 درصد بیماریابی شده است، گفت: امیدواریم با این روش کل جمعیت استان را از لحاظ بیماریابی تحت آنالیز قرار دهیم.

وی اعلام کرد: با آنالیز انجام گرفته، به ازای هر محله بیشترین میزان مبتلاها احصاء شده است که محلات قراملک و مارالان دارای بیشترین تعداد هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 665

به "خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 571 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 571 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید