حاجی میرزایی: موضوع اینترنت پاک با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات پیگیری می گردد

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در تامین فضای تخصصی شبکه سازی مدارس، تامین اینترنت پاک و تامین زیرساخت های فناوری دانشگاه فرهنگیان و رجایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات احتیاج دارد، مطرح کرد آموزش و پرورش آمادگی تربیت نیروی انسانی حوزه فناوری را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

حاجی میرزایی: موضوع اینترنت پاک با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات پیگیری می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در هشتمین نشست از سلسله نشست های گفت وگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع گفت وگو بر محور تحول با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای شورای معاونان و روسای760 منطقه آموزش و پرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و به وسیله شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار گردید، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: امروزمهمترین پروژه راهبردی آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) است. به دلیل وجود کرونا در کشور آموزش به سمت آموزش مجازی رفته است و تحقق آموزش مجازی مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است و این کار به وسیله شبکه شاد به عنوان اپلیکیشن رسمی آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

67درصد معلمان جهان، برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردند

حاجی میرزایی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش را در تامین سخت افزار و اینترنت رایگان شبکه شاد کمک کرد، طبق آنچه در سیاست های آموزشی کشور درج شده بود باید از مدت ها پیش آموزش در فضای مجازی شروع می شد ولی متاسفانه به دلیل بعضی مسائل و عدم تامین زیرساخت کافی این کار به تعویق افتاده بود. بروز کرونا در کشور باعث شد که احتیاج به آموزش در این فضا بیشتر گردد و به سمت این نوع آموزش در زیست بوم جدید برویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش مجازی نقش معلم، دانش آموز و نیروهای صف و ستاد تغییر نموده است، گفت: آموزش و پرورش قبل از کرونا با آموزش و پرورش بعد از کرونا یکسان نیست و قطعا دچار تغییر شده است. می توانیم در ساختار جدیدی که در حال شکل گیری است، نقش اصلی و تحولی را داشته باشیم و در این جهت برای تقویت و توسعه عملکرد و کارکرد شبکه شاد که یکی از راه های رسیدن به این تحول است، به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احتیاج داریم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه به سواد رسانه ای احتیاج دارد، توضیح داد: بر اساس گزارش یونسکو به دلیل شیوع کرونا در جهان 67 درصد معلمان، برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردند. همچنین شبکه شاد توانست ما را در تحقق عدالت آموزشی کمک کند و ظرفیت زیادی برای عدالت آموزشی در کشور بوجود آورده است و در این زمان برای برطرف محرومیت آموزشی مخصوصا در متاطق کم برخوردار و محروم کشور ابزار قوی را در دست داریم که می توانیم با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش توان معلمان، دانش آموزان و مدارس این کار را به تحقق برسانیم.

حاجی میرزایی در تشریح برطرف محرومیت آموزشی مدارس گفت: گام نخست هوشمندسازی مدارس است که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شده اند اما همانطور که می دانیم هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است، بنابراین باید بتوانیم در گام های بعدی شبکه سازی مدارس را انجام دهیم و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده، معلم و دانش آموز را افزایش دهیم و برای این مهم باید یک فضای تخصصی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد.

امکان یکپارچه سازی سامانه های مدارس با استفاده از شبکه شاد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و گسترده ترین دستگاه کشور است، اعلام کرد: هرم آموزش و پرورش در بالاترین سطح خود از ستاد شروع و تا سطح خانواده ها در قاعده ادامه می یابد. در قاعده این هرم بیش از40 میلیون نفر از افراد جامعه حضور دارند و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) می تواند در برقراری ارتباط بین اعضای این هرم نقش موثر و کلیدی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از شبکه شاد می توان برای یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت: سه سامانه اصلی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. سامانه دانش آموز که از ثبت نام تا صدور کارنامه را برعهده دارد، سامانه نیروی انسانی که یک میلیون نیروی انسانی را سازماندهی و مدیریت می نماید و سامانه اقتصادی که پرداخت اقتصادی تمام نیروهای این وزارتخانه را برعهده دارد. این سامانه ها باید بتوانند با هم مرتبط و یکپارچه شوند که خوشبختانه این کار تا حد زیادی پیش رفته است و تقریبا رو به اتمام است.

وی اضافه کرد: موضوع اینترنت پاک، مساله ای مهم برای خانواده ها و جامعه متدین کشور است. این کار سخت و پیچیده است و ضروری است با همکاری دو وزارتخانه و کوشش و پیگیری های همکاران مسئول بتوانیم مسئله را تا حد امکان حل کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به نقش هنرستان های علمی و کاربردی در تربیت نیروی انسانی ماهر اظهار کرد: پرورش نیروهای مهارتی یکی از هدف های اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر بوده است و بر اساس قانون باید50 درصد دانش آموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل شوند. در این جهت پیشنهاد می کنیم برای تامین نیروی انسانی آینده کشور هنرستان هایی را با همکاری وزارت ارتباطات و اطلاعات جهت پرورش نیروی فنی در این حوزه بسازیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت افزایش زیرساخت های فناوری در دانشگاه های کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان با 64 پردیس و100 هزار دانشجو از بزرگترین دانشگاه های کشور است و دانشگاه شهید رجایی که نیروهای فنی را برای آموزش و پرورش تامین می نماید، دو دانشگاه مهم وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که امیدواریم با همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم زیرساخت های فناوری را در این دانشگاه ها ارتقا دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1064

به "حاجی میرزایی: موضوع اینترنت پاک با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: موضوع اینترنت پاک با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید