جورج بوش در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت نخواهد کرد

به گزارش آفتاب صبا، پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد، جورج دابلیو بوش چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا از انتخاب دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور حمایت نخواهد کرد.

جورج بوش در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت نخواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افرادی که با طرز فکر جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا آشنا هستند به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا از همتای جمهوری خواه در قدرتِ خود حمایت نخواهد کرد. فردی فورد سخنگوی بوش گفت وی میخواهد تنها درباره موضوعات سیاسی در میان عموم صحبت کند.

به گزارش نشریه آمریکایی واشنگتن اگزمینر، چهار روز قبل، بوش درباره مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور به قتل رسید، ابراز ناراحتی کرد و گفت: زمانش رسیده تا ناکامی های غم انگیز خود را آنالیز کنیم.

بنابر این گزارش، رابطه ترامپ با خانواده بوش خوب نیست و در انتخابات سال 2016 بوش و همسرش به ترامپ رای ندادند. بوش و پدرش همچنین در آن سال بعد از آن که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات شد از وی حمایت نکردند و ترجیح دادند در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه شرکت نکنند. بوش پدر در سال 2018 از جهان رفت.

جب بوش، برادر کوچکتر جورج بوش، در سال 2016 به عنوان یکی از نامزدهای جمهوری خواه وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شد، اما کارزار انتخاباتی وی در پی توهین های مکرر ترامپ به سرعت تعطیل شد. گفته می گردد هنوز معین نیست او میخواهد در انتخابات پیش رو به چه کسی رای بدهد.

جورج دابلیو بوش در مراسم تحلیف ترامپ شرکت کرد؛ بعد از آن بود که ترامپ سخنرانی وی را مزخرفات عجیب توصیف کرد. ماه گذشته هم بوش ویدئویی از خود منتشر و در آن مردم را به اتحاد در مقابل کرونا تشویق کرد، ترامپ باز هم به وی تاخت و در توئئیتی با اشاره به کوشش ها برای استیضاحش نوشت: زمانی که باید درباره بزرگترین فریب تاریخ آمریکا حرف می زد، اثری از وی نبود.

بنابر این گزارش، تمایل ترامپ به حمله به جمهوری خواستاری که با وی هم رای نیستند، تا به امروز به قیمت از دست دادن حمایت چهره های برجسته این حزب از وی تمام شده است. میت رامنی، نامزد جمهوری خواستار در انتخابات سال 2012 که نتیجه را به باراک اوباما واگذار کرد و سناتور کنونی ایالت یوتا هم از ترامپ حمایت نخواهد کرد و ممکن است نام همسرش را در برگه رای بنویسد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 849

به "جورج بوش در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج بوش در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید