فراوری داروی مسکن قوی با استفاده از سم ماهی

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، فوگو یکی از انواع بادکنک ماهی های ژاپنی است که دارای سمی بسیار قوی است. دانشمندان معتقدند که سم این ماهی به مراتب خطرناک تر از سم سیانور است. حال پژوهشگران پیروز به ایجاد یک راه چاره درمانی از این سم شده و از این نوع ماهی یک داروی مسکن بسیار قوی فراوری نموده اند.

فراوری داروی مسکن قوی با استفاده از سم ماهی

طبخ این ماهی باید توسط آشپزهای دارای مجوز انجام گردد. این آشپزها باید دقیقا بدانند که چگونه این ماهی مرگبار را قطعه قطعه نموده و اعضای سمی آن مانند کبد و تخمدان را جدا نمایند. در غیر این صورت، ورود این مواد به بدن فرد مصرف نماینده باعث مرگ آنی او خواهد شد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد این ماهی را به عنوان یک غذای مخاطره آمیز می شناسند.

به تازگی یک شرکت داروسازی ژاپنی در بیانیه ای اعلام نموده است که پیروز به ساخت داروی مسکنی شده است که فرایند تاثیر آن بر روی دستگاه عصبی انسان دقیقا مانند سم موجود در ماهی فوگو است. شایان ذکر است که ماهی فوگو سرشار از سمی به نام تترودوکسین است که بنا بر گفته محققان این نوع سم 1200 برابر خطرناک تر از سیانور است.

سم درون بدن هر ماهی فوگو به قدری قوی است که می تواند باعث مرگ همزمان تعداد 30 انسان بالغ گردد. زمانی که این سم وارد بدن انسان می گردد، به سرعت جلوی پیغام هایی که به اعصاب بدن می رسند را می گیرد و به این ترتیب اندام های حیاتی بدن از کار می افتند و این فرایند در مدت زمان کوتاهی منجر به مرگ می گردد.

محققان توانسته اند با بهره گیری از روند تاثیر این سم بر روی بدن انسان، مسکنی بسازند که مانع ورود سیگنال های درد به مغز انسان می گردد. گفتنی است که سابقا ساخت مسکن با بهره گیری از سم فوگو در سال 2003 در کانادا مورد آنالیز قرار گرفته بود ولی دانشمندان پیروز به دستیابی به چنین دستاوردی نشده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 244

به "فراوری داروی مسکن قوی با استفاده از سم ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروی مسکن قوی با استفاده از سم ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید