توسعه یک مدل جدید برای ردیابی شیوع کروناویروس

به گزارش آفتاب صبا، محققان دانشگاه ییل(Yale) پیروز به ایجاد یک مدل جدید برای ردیابی و ارزیابی شیوع کروناویروس جدید شده اند که به آمادگی هرچه بیشتر در راه مبارزه با این بیماری همه گیر یاری شایانی کند.

توسعه یک مدل جدید برای ردیابی شیوع کروناویروس

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه ییل با همکاری دانشمندانی از هنگ کنگ و چین رویکرد جدیدی برای ردیابی سریع میزان شیوع کووید-19 در جوامع ایجاد نموده اند که می تواند به سیاستگذاران در سراسر دنیا یاری کند تا خطر شیوع بیماری را در مناطق مختلف ارزیابی نمایند و منابع محدود مبارزه با این بیماری را مدیریت شده صرف نمایند.

این رویکرد جدید که در مجله Nature منتشر شده است، از مدل های اپیدمیولوژیک کنونی که از داده های به دست آمده از تلفن های همراه یا سایر منابع ارائه دهنده داده های عظیم استفاده می نمایند، پیشرفته تر است.

نیکلاس کریستاکیس استرلینگ استاد علوم اجتماعی و طبیعی از دانشگاه ییل گفت: این مدل جدید نشان می دهد که می توان زمان دقیق، شدت و توزیع جغرافیایی شیوع کووید-19 را بر اساس حرکت جمعیت به طور دقیق پیش بینی کرد. علاوه بر این، مدل ما با ردیابی جریان جمعیت به صورت زنده می تواند برای سیاست گذاران و اپیدمیولوژیست ها ابزار قدرتمندی برای محدود کردن تأثیر اپیدمی و نجات جان افراد فراهم کند.

محققان در تهیه این مدل از داده های جغرافیایی تلفن های همراه در سراسر کشور برای ردیابی حدود 11.5 میلیون نفر از افراد در حال عبور و مرور در شهر ووهان بین 1 ژانویه تا 24 ژانویه 2020 استفاده کردند.

مردم از ووهان به 296 بخش در 31 استان مختلف در سراسر کشور نقل مکان کردند. محققان داده های جمعیتی را که توسط یک شرکت عظیم مخابراتی تهیه شده است، با تعداد آلودگی به کووید-19 که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین تهیه شده، با مکان و زمان ورود افراد مرتبط کردند.

براساس یافته های آنها، تجزیه و تحلیل این داده ها، اثربخشی اجرای قرنطینه اجباری در ووهان را از تاریخ 23 ژانویه نشان می دهد، چرا که در روز 24 ژانویه، خارج شدن از شهر تقریباً کاملاً متوقف شد و انتشار بیماری به طور قابل ملاحظه ای کنترل شد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 776

به "توسعه یک مدل جدید برای ردیابی شیوع کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه یک مدل جدید برای ردیابی شیوع کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید